لوازم ضروری و مورد نیاز در آشپزخانه

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 12:26
لوازم ضروری و مورد نیاز در آشپزخانه

لوازم آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی در شیک و مدرن بودن فضای آشپزخانه دارد پس در هنگام خرید آن ها باید دقت و سلیقه لازم را بکار ببرید.

در کنار ظروف غذاخوری، انواع شیشه و بلورهایی که در آشپزخانه وجود دارد، تهیه برخی لوازم برای نیاز روزانه در آشپزخانه ضروری می باشد. برخی از این لوازم ضروری در اشپزخانه عبارتند از:

تخته برش: هنگامی که از یک سطح برای برش و آماده کردن وعده غذایی استفاده می کنید، پاک کردن آشپزخانه در یک چشم به هم زدن انجام می شود. چه از تخته برش قصابی استفاده شود یا سطحی ساده برای پخت وپز انتخاب کنید، تجربه داشتن یک سطح بزرگ برای برش مواد غذایی هیچ گاه شما را از عمل خود پشیمان نمی کند.

دستگاه مخلوط کن: دستگاه مخلوط کن باید تیغه های تیز با ابعاد مناسب داشته باشد. برندهای متفاوتی از مخلوط کن وجود دارد که بر اساس سلیقه و نیاز خود می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. آشپزخانه را نباید بدون مخلوط کن رها کرد، با استفاده از مخلوط کن می توانید آبمیوه های خوشمزه را در روزهای گرم و سوپ های گرم را در روزهای سرد سال تجربه کنید.

دستگاه همزن برقی: غذاساز چند کاره و همزن برقی می تواند کارهای بسیاری انجام دهد و به عنوان دستیار حرفه ای در آشپزخانه کمک کند، قسمت همزن برقی در این دستگاه پرکاربرد می باشد.

سرویس قابلمه: اصلی ترین ظروف پخت و پز داخل آشپزخانه سرویس قابلمه است. به دلیل این که مواد غذایی در معرض حرارت اجاق گاز بوده و قابلمه این حرارت را به مواد غذایی منتقل می کند، ویژگی های سرویس قابلمه تأثیر زیادی روی میزان پخت غذا دارد.

چاقوهای تیز و برنده: با استفاده از چاقوهای تیز و برنده فرآیند آشپزی راحت تر و سریع تر انجام می شود. افراد عاشق آشپزی خوب می دانند که ابزار و وسایل آشپزخانه که کارکرد خوبی دارند، بهترین دوست در آشپزخانه هستند.

دستمال از جنس پارچه کتان: با وجود همه شلوغ کاری ها و آلودگی های موجود در آشپزخانه باید به پارچه ها و حوله هایی دسترسی داشته باشید. این دستمال ها می توانند مایعات و لکه های ایجاد شده توسط مواد غذایی را از بین ببرند.

قهوه جوش: طرفداران قهوه هر روز از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت می برند و چه بهتر که بتوانید قهوه مورد علاقه یتان را خودتان درست کنید. آماده کردن قهوه به کمک قهوه جوش در زمان کوتاه می تواند شما را در برنامه هایتان جلو بیندازد. دستگاه های قهوه سازی که قابلیت برنامه دهی و ساخت انواع قهوه ها را دارند، گزینه بسیار مناسبی می باشد.

ظروف نگهدارنده شفاف: در هر آشپزخانه ای به دلیل وجود برخی مواد خوراکی مانند بنشن، ادویه، حبوبات و غیره نیاز به ظروف نگهدارنده ضروری می باشد. درب ظروف نگهدارنده باید به خوبی بسته شود تا رطوبت موجب فاسد و خشک شدن مواد خوراکی درون آن نشود.

هاونگ و رنده: طراحی جالب این لوازم می تواند کار با آن ها را بسیار لذت بخش تر کند. هاونگ یک کاسه سرامیک داشته که براساس نیازتان می توانید اندازه آن را انتخاب نمایید. رنده برای خرد کردن سیر، پیاز، پنیر پیتزا و غیره وسیله ای ضروری می باشد.

لوازم آشپزخانه شیک

زندگی مدرن امروزی احتیاج به سرعت عمل و سهولت بیشتری در اجرای امور روزمره دارد. هر روز شاهد ظهور وسیله ای تازه و جدید برای بهبود این نیازها هستیم. لوازم آشپزخانه هم از این قاعده مستثنی نبوده و بازار پر از رقابت برای ارائه جدید ترین لوازم آشپزخانه می باشد. لوازم شیک و کاربردی که روند انجام امور روزمره ی شما را ساده و آسان می کند. لوازم آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی در شیک و مدرن بودن فضای آشپزخانه دارد، بنابراین در هنگام خرید آن ها باید دقت و سلیقه لازم را بکار ببرید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد