نکات مهم در دکوراسیون منزل

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 12:49
نکات مهم در دکوراسیون منزل

در ایجاد هماهنگی و یکپارچگی طراحی و دکوراسیون منزل باید وسایلی که به کار می رود از نظر رنگ، طرح و جنس با هم متناسب باشند.

فضای کوچک خانه های امروزی موجب شده که دکوراسیون و نحوه چیدمان منازل از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. امروزه سبک مدرن را بیشتر برای طراحی دکوراسیون منزل انتخاب می کنند. در سبک مدرن همه چیز در عین سادگی زیبا بوده و از هر گونه شلوغی و حاشیه سازی دور می باشد.  در ایجاد هماهنگی دکوراسیون باید وسایلی که به کار می رود از نظر رنگ، طرح و جنس با هم متناسب باشند. در سبک مدرن دکوراسیون ظریف کاری و استفاده از دکوری های ریز از اهمیت بالایی برخورداراست. در دیزاین و طراحی با سبک مدرن ظریف کاری در بطن تمام دکور و چیدمان منزل به چشم می خورد. دلیل علاقه بسیاری از افراد به سبک مدرن دکوری های ظریف، اشغال فضای کم و در نهایت بازتر دیده شدن فضای منزل است.

اهمیت پیوستگی در دکوراسیون

اهمیت پیوستگی در دکوراسیون موجب ساده تر شدن درک ما از فضا می شود. خانه هایی که در آن ها با عبور از اتاقی به اتاق دیگر با ماهیت فضا رو به رو می شویم ما را دچار ناخوشایندی به دلیل پیوسته بودن فضا می کند. برخی روانشناسان بر این عقیده اند که هر چه چشمان ما به دریافت اطلاعات گوناگون پردازد، تلاش مغز بر این است که این اطلاعات را به ساده ترین شکل پردازش و به الگوهای مشخصی مبدل کند. به این دلیل هنگام ورود به یک فضای جدید در ابتدا به جزئیات توجه نمی کنیم بلکه در پی تشخیص فضای وارد شده مانند اتاق، آشپزخانه یا غیره هستیم. سپس هنگامی که به یک حس ثابت و شناخته شده از اتاق رسیدیم، تمرکز خود را بر روی دیگر وسایل محیط می گذاریم.

چگونه در دکوراسیون هماهنگی ایجاد کنیم؟

هماهنگی در دکوراسیون یعنی ایجاد مشابهت به همین خاطر پیشنهاد می شود از طرح ها و رنگ های مشابه در دکوراسیون منزل استفاده نمایید. برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون رنگ کوسن مبل و والان پرده را مشابه هم انتخاب کنید یا سعی کنید رنگ کاغذ دیواری با رنگ کفپوش ست باشد. ایجاد هماهنگی و یکپارچگی از اصول مهم در دکوراسیون منزل می باشد، ولی چنانچه بیش از حد به آن توجه شود کسالت آور و تکراری شده و انرژی لازم در فضا را از بین می برد. پس باید از این اصول به درستی استفاده شود و در دکوراسیون تنها بین چند وسیله هماهنگی و یکپارچگی ایجاد کنید.

فضای مورد نیاز برای دکوراسیون

آشپزخانه از مکان های اصلی خانه بوده و به دلیل این که زمان بیشتری در آنجا سپری می شود از نظر طراحی و دکوراسیون دارای اهمیت زیادی است. همچنین حال و پذیرایی باید به گونه ای چیده شود تا مهمانان را تحت تأثیر گذاشته و در همان ابتدای ورود احساس احترام و آرامش خاصی کنند. البته شاید در مورد دکوراسیون وطراحی مورد علاقه یتان در منزل چند چیز مانع شوق و اشتیاق شما شود. اول این که معمولا خانه زوج های جوان آپارتمانی کوچک بوده و دوم این که شاید خانه اجاره ای باشد. دکور و تزیین اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی دارد.

در میان وسایل اتاق خواب محل قرارگیری تخت خواب مهم بوده زیرا در آرامش شما هنگام خواب تأثیرگذار است. امروزه برخی روانشناسان و معماران داخلی معتقدند که تخت خواب را کنار پنجره و در قسمت راست آن قرار دهید تا انرژی مثبت محیط بیرون به افراد اتاق منتقل شود. همچنین تخت خواب بایستی تا حد ممکن از در ورودی اتاق دیده نشده و یا از بیرون دید کمتری داشته باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد