خرید لوازم آشپزخانه برای جهیزیه

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 12:29
خرید لوازم آشپزخانه برای جهیزیه

 خرید لوازم آشپزخانه برای جهیزیه یکی از سخت ترین کارها به حساب می آید زیرا برندها، مارک ها و آپشن های گیج کننده بسیاری در بازار وجود دارد.

لیست لوازمی که یک عروس می تواند در آشپزخانه داشته باشد، بسیار بلند بالا است. پیش از این که خرید لوازم آشپزخانه را شروع کنید، بهتر است رنگ اتاق ها و آشپزخانه را مشخص کرده و در مورد رنگ غالب لوازم آشپزخانه تصمیم بگیرید. این موضوع مخصوصا در خانه های با آشپزخانه ی باز دارای اهمیت بیشتری می باشد. برای خرید لوازم آشپزخانه ابتدا از لوازم برقی بزرگ شروع کرده سپس به سراغ لوازم برقی کوچک بروید. پس از آن ست لوازم غذاخوری و در آخر وسایل پلاستیکی و خرده ریزها را کامل نمایید. لوازم برقی آشپزخانه از لحاظ رنگ تنوع کمتری داشته و شما باید از بین رنگ های سفید و سیلور انتخاب کنید. معمولا از طرف فروشندگان رنگ سفید بیشتر پیشنهاد می شود زیرا دیرتر لک شده و تمیز کردن آن آسان تر می باشد. علاوه بر این ست کردن وسایل دیگر با رنگ سفید بسیار راحت تر از رنگ سیلور است. با این وجود در این کار هیچ اجباری نبوده و شما می توانید همه لوازم برقی آشپزخانه را به رنگ مورد علاقه خود خریداری کنید.

برخی لوازم آشپزخانه اصلی

  • یخچال فریزر: انتخاب یک یخچال فریزر مناسب بستگی به بودجه، سلیقه و فضای آشپزخانه شما دارد. شما با آشپزخانه کوچک بهتر است به دنبال یخچال ساید بای ساید بزرگ نروید. همچنین باید یخچال در بالا و فریزر در پایین باشد زیرا استفاده شما از یخچال بیشتر از فریزر است. این یخچال ها دارای آب سرد کن و یخ ساز یا یکی از این دو می باشند و قیمت آن ها با توجه به کارایی و کیفیتشان بسیار مناسب است.
  • ماشین ظرفشویی: اگر فضای آشپزخانه شما به اندازه کافی جا داشته باشد می توانید ماشین ظرفشویی خریداری کنید و بهتر است سراغ مدل های رومیزی ماشین ظرفشویی نروید زیرا ظرف چندانی در آن جای نمی گیرد و تنها هزینه بر می باشد. چند مدل ظرفشویی رومیزی بیشتر در بازار دارای گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش نیستند و هنگام خریداری محصول حتما از کشور تولید کننده و شرکت ضمانت کننده محصول مطمئن شوید.
  • اجاق گاز: در حال حاضر اجاق گازهای موجود در بازار به صورت مبله یا رومیزی می باشند. چنانچه گاز رومیزی می خرید، آن را روی یک کابینت کشویی سوار کنید تا در صورت جابه جایی بتوانید آن را همراه خود ببرید و نیازی به خرید دوباره نداشته باشید. علاوه بر این یادتان باشد با انتخاب یک گاز رومیزی به یک فر تو کار هم احتیاج دارید.
  • سرویس چینی: سرویس های چینی آلمانی را می توانید با هزینه ای نزدیک یه یک میلیون تومان خریداری کنید. در حالی که یک سرویس چینی کامل با یکی از مارک های معروف ایرانی قیمتی پایین تر دارد. همچنین سرویس ظرف های دم دستی جهیزیه را می توانید با یک قیمت کمتر تهیه نمایید.
  • ست چاقو، کف گیر، ملاقه و قاشق چنگال: این ست ها نیز بسته به نوع داخلی و خارجی آن ها دارای قیمت های متنوعی می باشند. به طوری که نوع ساده ایرانی آن را می توانید با هزینه 200 هزار تومان خریداری کنید، در حالی که نوع خارجی آن در برخی موارد چند میلیون تومان هم قیمت دارد. این امر در خصوص ست ظروف تفلون و استیل نیز صدق می کند، طوری که یک ست کامل قابلمه و ماهیتابه تفلون ایرانی یا استیل معمولی را می توانید با هزینه ای ارزان تر از نوع خارجی همین ست تهیه کنید. ست آبکش، ظرف در دار، سطل برنج، جای حبوبات و بسیاری موارد ریز دیگری که برای آشپزخانه مورد نیاز است را می توانید با بودجه ای کم تهیه کنید.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد