راهنمای چیدمان آشپزخانه

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 12:35

آشپزخانه قسمت مهم منزل به شمار می رود.قطعا چیدمان آن در خانه بسیار مهم است.داشتن آشپزخانه شیک اثر زیادی در چگونه به نظر آمدن‌‌ خانه شما دارد، اما این مورد غلط که تصور بکنیم آشپزخانه هر میزان بزرگ‌ تر باشد شیک تر به نظرما می‌ آید و عملکرد بیشتری دارد بسیار اشتباه است.

آشپزخانه قسمت مهم منزل به شمار می رود.قطعا چیدمان آن در خانه بسیار مهم است.داشتن آشپزخانه شیک اثر زیادی در چگونه به نظر آمدن‌‌ خانه شما دارد، اما این مورد غلط که تصور بکنیم آشپزخانه هر میزان بزرگ‌ تر باشد شیک تر به نظرما می‌ آید و عملکرد بیشتری دارد بسیار اشتباه است. برای بزرگ و جا دار به نظر رسیدن لازم نیست حتما مساحت زیادی داشته باشد.بحث پراهمیت در این مورد دقت و هماهنگی در چیدمان  آشپزخانه کوچک و کم مساحت است. چنان چه آشپزخانه کوچکی دارید  می توانید با طراحی درست و شیک آن را به محیطی صمیمی و شیک و بزرگ تبدیل کنید.

جهت خریداری میز و صندلی برای آشپزخانه کوچک تان خیلی دقت نمایید. قطعا در این مورد از آشپزخانه‌ها بهتر این است که به جای میز و صندلی ‌های پر حجم و بزرگ که رفت و آمد را در این محیط مشکل می‌کنند، از میز و صندلی‌های کوچک‌ و فانتزی استفاده کنید. آشپزخانه‌هایی  که اپن دارند اصلا لازم نیست که محیط آشپزخانه ‌تان را با گزاشتن میز پر کنید.

همیشه لوازم قدیمی زیبا و آنتیک را به آشپزخانه بیاورید تا حس خوبی به آشپزخانه شما بدهند.مورد دیگر این هست که صندلی های آشپزخانه را با رنگ روشن و پاپیون های رنگی و مطابق با رنگ چیدمان تزیین نمایید.از تمام فضای کابینت ها بهره ببرید.وسایل اضافه را روی کابینت نچینید.وسایل برقی نمای خوبی جهت دکور ندارند.

همیشه هر وسیله ای  را در مکانی قرار دهید که از آن استفاده می کنید. قابلمه ها بهتر است در مجاورت وسایل آشپزی نگه داشته شوند. کاسه هایی که برای پخت وپز از آن استفاده می کنید را نزدیک کابینت مواد خوراکی و یخچال بگذارید. بشقاب ها، لیوانها و قاشق هم حتما نزدیک سینک ظرف شویی باشند.

در دیزاین دیوارهای آشپزخانه حتی الامکان از رنگ‌های روشن و سفید استفاده کنید. یا کابینت‌ها یتان را تیره روشن کنید. وسایل با رنگ‌های بژ در کنار رنگ‌های سفید بسیارجذاب می شود.

می دانید که رنگ‌های تیره آشپزخانه را کوچک ‌تراز چیزی که هست نشان می‌دهند. از این رنگ ها به صورت میکس با رنگ‌ روشن استفاده کنید. حتما برای دیوار نزدیک گاز از رنگ تیره یا رنگ‌های خاکستری استفاده کنید تا لکه‌ روغن و مواد خوراکی روی آن پاشیده نشود.حتی می توانید از برچسب کاشی کمک بگیرید.

چنان چه کف‌ آشپزخانه ازسرامیک و کاشی است از کاشی‌های بزرگ‌ استفاده نمایید. سرامیک های کوچک آشپزخانه را کوچک‌ نشان می‌دهند.پیشنهاد می شود حتما رنگ روشن استفاده کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد