راهنمای خرید پرده

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 12:42
راهنمای خرید پرده

 زیبایی منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد. وقتی این قشنگی بیشترمی شود که پرده های زیبایی در منزل شما وجود داشته باشند. پرده های منزل علاوه بر طرح و شکلی که یک پنجره منزل دارد، قطعا بر زیبایی پنجره ها می افزاید.

زیبایی منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد. وقتی این قشنگی بیشترمی شود که پرده های زیبایی در منزل شما وجود داشته باشند. پرده های منزل علاوه بر طرح و شکلی که یک پنجره منزل دارد، قطعا بر زیبایی پنجره ها می افزاید. قدم اول این است که پرده ای که برای منزل تان انتخاب می کنید، هماهنگ با چیدمان منزلتان باشد، قدم دوم این است که حالا چه پرده هایی  برای خانه مناسب است.می دانید که  پرده ها می توانند شکل و سبک های مختلفی داشته باشند. سبک و شکل پرده را می شود هماهنگ با بقیه وسایل منزل خود هماهنگ کنید. ولی به هر حال پرده هایی که با دکور و رنگ آمیزی و چیدمان منزل شما هماهنگی بیشتری داشته باشند، مستلزم رعایت کردن چندین نکته می باشد.

  • طول پرده ها

طول پرده ها برای داشتن چین ها و پلیسه های لازم مقداردو برابر طول پنجره نیاز دارد. موقع خرید پرده اطمینان حاصل کنید متراژ مناسبی را انتخاب کردید.

  • پرده نازک و حریر

 اگر می خواهید اتاق تان نورانی و پر نورباشد از پرده های حریری و نازک استفاده کنید.

  • هماهنگی با سایر وسایل

دقت کنید که پرده ها با بقیه مبلمان منزل تان هماهنگی داشته باشد. پرده‌ها باید تکمیل کننده دکورمنزل تان باشند. پس به تم رنگی منزل تان نگاه کنید. جهت انتخاب کردن رنگ پرده تان طرح کاغذ دیواری یا پارچه مبل خود را مد نظر قراردهید. رنگی را انتخاب کنید که پرده‌های تان را با ترکیب رنگ منزل تان تلفیق کند. حتما لازم نیست که رنگ پرده و مبل تان قطعا مطابقت داشته باشد. از رنگ‌های مکمل برای پرده و مبلمان برای جذابیت استفاده کنید. سوای هماهنگی رنگ، می‌توانید به هماهنگی بافت نیز دقتی کنید. حتی می شود اگر نمی خواهید یک اتاق را پر از پرده کنید، تنها بس است از پرده ساده استفاده کنید که با رنگ دیوارها هماهنگ باشد و تضاد زیادی با آن نداشته باشد.

  • نوع و مدل

نوع ومدل پرده را با دکور منزل تان هماهنگ کنید. پرده‌ها روی دکور منزل اثرشگرفی می‌گذارند. برای محیط های جدید و راحت از پرده‌های نازک و ساده استفاده کنید. در اتاق‌های رسمی باید از پرده‌های چندین لایه و ضخیم استفاده کنید. نوع پرده را با نگاه به دکور اتاق تان انتخاب کنید. یعنی اگر دکور منزل شلوغ است، رنگ پرده را بسیار ساده انتخاب کنید. وقطعا از پرده ساده تک رنگ استفاده کنید.

قطعا مهم‌ ترین نکته در خرید پرده، جنس پارچه آن است. مقدار تابش آفتاب، اندازه  پنجره و دکور اتاق تان در انتخاب پارچه مهم اند. دوام پارچه و قابلیت شست شو آن نیز فاکتور خیلی مهمی است. جهت انتخاب  کردن پرده، به طرح آن هم دقت بفرمایید. رنگ پرده حتما با رنگ دیوارها و وسایل تان هماهنگی داشته باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد