بایدها و نبایدها در دکوراسیون منزل

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 12:45
بایدها و نبایدها در دکوراسیون منزل

برای تزئین خانه های کوچک کمی سلیقه به خرج دهید، می توانید با استفاده از لوازم شیک جلوه ای زیبا به آن ببخشید. نکات ریز تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون منزل شما خواهند داشت.

طراحی و دکوراسیون منزل دارای قوانین و اصول بسیاری بوده که با رعایت آن ها می توانید منزلی مناسب برای خود طراحی کنید. یکی از ترفندهای دکوراسیون این است که بتوانید بین لوازم آنتیک و مدرن در منزل تعادل برقرار کنید. مثلا لوازم آنتیک مانند عتیقه ها را با لوازم مدرن ترکیب کنید، این کار موجب می شود تا به نظر بیاید شما همه لوازم منزلتان را طی چندین سال خریده اید نه همه را به صورت یکجا.

قوانین چیدمان و دکوراسیون منزل

بهتر است به جای تمرکز روی همه دیوارها روی یک دیوار متمرکز شوید، یکی از دیوارها مانند دیوار پشت تلویزیون را کاغذ دیواری کنید. این کار یک ایده جدید و کم خرج می باشد. اگر دکوراسیون منزلتان سرد و بی روح است، برای نجات این وضعیت عناصری مانند چوب، گل و گیاه را به دکوراسیون منزلتان اضافه کنید. پیروی کردن از مد برای چیدمان و دکوراسیون خوب است ولی نه بیش از حد، برای مثال اگر مبلمان گلدار مد است نباید شما حتما مبلمان گلدار بخرید بلکه می توانید از کوسن های گلدار برای مبلمان تان استفاده کنید. بیشتر افراد رنگ سفید را برای دیوارهای خانه انتخاب می کنند زیرا از امتحان رنگ های دیگر برای دیوار می ترسند، ولی رنگ هایی مانند آبی کمرنگ و خاکستری برای دیوارها پیشنهاد می شود.

ترفندهای طراحی دکوراسیون

برای تزئین خانه های کوچک خیلی هم سلیقه نداشته باشید، می توانید با استفاده از لوازم شیک جلوه ای زیبا به آن ببخشید. در خانه های کوچک که نسل جوان مالک آن هستند، باید زیبایی و راحتی را با هم ترکیب کرد که کار چندان آسانی به نظر نمی رسد. برخی ترفندها که تا اندازه ای به طراحی دکوراسیون خانه کمک می کنند:

بالا، بالا و بالاتر: برای اینکه فضای کوچک را بزرگ تر نشان دهید، باید به بالاها فکر کنید. تا حد امکان از فضای عمودی خانه بهره بگیرید و به سقف نزدیک تر شوید. میله پرده ها را در بالاترین حد امکان نصب کنید. این کار موجب شده تا پرده از بالا تا پایین زمین ادامه داشته باشد و سقف بلندتر دیده شود. برای جلب توجه بیشتر لوستر را درست در بالای فضای اتاق نشیمن آویزان کنید.

نمایش پایه ها: برای بزرگ جلوه دادن اتاق های کوچک باز نگه داشتن فضا یک ترفند کاربردی است. برای این کار از میزها و صندلی های پایه باریک استفاده کنید. این روزها از میزهای مکعب حجیم برای جلوی مبل استفاده می کنند ولی شما اگر خانه کوچک دارید از میزهای پایه دار استفاده کنید.

برداشتن درها: در صورتی که فضای حمام و دستشویی یکی است برای تفکیک آن ها از در استفاده نکنید. اگر می خواهید آب دوش حمام در فضای دستشویی پاشیده نشود، بهتر است از دیواری شیشه ای استفاده کنید یا پرده مخصوص حمام نصب کنید که در مواقع غیر ضروری بتوانید آن را کنار بکشید تا فضای آن کوچک دیده نشود.

تغییر پذیر بودن: در خانه های کوچک از وسایل تغییرپذیر و چند هویت جداگانه استفاده کنید. مثلا از میزی برای جلوی مبلمان استفاده کنید که پایه های آن تاشو باشد و بتوانید به عنوان میزناهارخوری هم از آن استفاده نمایید. همچنین می توانید از مبلمان تاشو به عنوان تخت مهمان استفاده کنید.

استفاده از همه فضاها: برای قرار دادن همه وسایل در جای مخصوص خود می توانید از تاقچه های دیواری یا کابینت های تزئینی درون اتاق ها استفاده نمایید. برای ایجاد یک تغییر دکوراسیون تأثیرگذار نباید حتما تغییرات پرهزینه ای را برای فضای داخلی در نظر بگیرید، با کمی تغییر ساده در فضای خانه می توانید دکوراسیون زیبایی را به آن ببخشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد