برای خرید چای ساز باید به چه نکاتی توجه کنیم

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 12:07
برای خرید چای ساز باید به چه نکاتی توجه کنیم

چای، محبوب‌ترین نوشیدنی بین مردم است و وسایل مربوط به دم کردن چای، از ضروریات هر خانه و خانواده ایرانی است. چای‌سازهای برقی راه زیادی در بین طرفداران چای باز کرده‌اند. سرعت بیشتر ، مهم‌ترین علت محبوبیت چای‌ سازهای برقی نسبت به سماورهای گازی است.

چای خوش عطر و طعم از پر طرفدارترین نوشیدنی ها بین افراد ایرانی است.تعداد کمی  را در ایران پیدا می‌کنید که عاشق نوشیدن یک فنجان چای خوش‌ عطر و طعم نباشد افراد زیادی برای آماده‌سازی چای  از چای ساز استفاده می‌کنند. چای، محبوب‌ترین نوشیدنی بین مردم است و وسایل  مربوط به دم کردن چای، از ضروریات  هر خانه  وخانواده ایرانی است. چای‌سازهای برقی راه  زیادی  در بین طرفداران چای باز کرده‌اند. سرعت بیشتر ، مهم‌ترین علت محبوبیت چای‌ سازهای برقی نسبت به سماورهای گازی است. راهنمای کاملی برای خرید چای ساز برای شما داریم.

  • جنس

یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار و اساسی  در کیفیت نهایی چای دم‌کرده و طعم آب جوش، جنس چای ساز است. قطعا وقتی چای می‌خورید دوست ندارید ، روی سطح چای تان، لایه‌ای از  چربی و رسوب  نشسته باشد. این رسوب سطح آب، غیر از کیفیت آبی که داخل چای ساز می‌ریزید، به جنس چای ‌ساز هم  مربوط است. اصولا چای ‌سازهایی که جنس پلاستیکی دارند، بیشتر دارای این مشکل هستند. ممکن است جنس پلاستیکی، غیر از  مشکل رسوب، گاهی، طعم بدی هم به آب جوشیده بدهد و چنانچه  پلاستیک آنچنان که باید مرغوب نباشد، چای طعم پلاستیک می گیرد. از میان مدل های پلاستیکی، شیشه‌ای و فلزی، بهتر است چای ‌سازهای فلزی را گزینش کنید. دقت کنید چنانچه انتخاب نهایی‌تان در جنس چای‌ ساز، استیل است،  حتما ضدزنگ و ضدرسوب باشد. اگر پس از استفاده از چای‌سازتان با مشکل رسوب بستن روی آب درگیر شدید، چندبن دفعه با آب سرد و سرکه ، چای ‌سازتان را بشویید تا از این مشکل رها گردید.

  • ظرفیت

می‌توانید با توجه  به تعداد افراد خانواده ، مصرف و انتظاری که از کارکرد یک چای‌ساز دارید،  نوع آن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ظرفیت بالای چای‌ساز الزاما به معنای امتیاز خوب و مثبتی برای آن نیست. به میزان استفاده شما از آن بستگی دارد و حتی این ظرفیت بالا گاهی فقط باعث مصرف بیشتر برق و سنگینی و مزاحمت جا گیر بودن  بیشتر آن می‌شود.

  • دسته نگه‌دارنده‌

جنس دسته نگه‌دارنده‌ بدنه چای‌ ساز، طوری باید باشد که داغ نشود و تحمل وزن  زیاد چای‌ ساز را  نیز داشته‌ باشد. خیلی از چای‌سازها، در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت، استفاده پی در پی یا داغ می‌شوند  یا می‌شکنند و یا تغییر حالت می‌دهند.

  • ابزارهای کاربردی

باتوجه به میزان انتظار و توقعی که از کار یک چای‌ ساز دارید، می‌توانید از چای‌سازهای با تکنولوژی‌ ها و مدل های متنوع و متفاوت استفاده کنید. از کاربردی‌ترین و معمول‌ترین کارکرد چای‌سازهای بازار به  تایمر، قطع‌کن خودکار، تنظیم درجه حرارت، نشانگر میزان آب و حالت گرم‌نگه‌دار، می توان اشاره کرد.

  • وجود فیلتر

به‌یاد داشته ‌باشید که چای‌سازی مناسب است که حتما فیلتر آب و فیلتر داخل قوری داشته ‌باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد