راهنمای خرید زودپز

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 12:01
راهنمای خرید زودپز

زودپز یکی از وسایل و محصولات مهم خانه در آشپزخانه ها می باشد که می توانید برای پختن غذا آن را خریداری کنید تا غذا را در سریع ترین زمان ممکن برای شما طبخ کند. پختن بعضی غذاها بدون این وسیله کاربردی بسیار زمان‌ بر و طولانی است و ممکن است آن‌طور که شایسته است پخته نشود.

زودپز یکی از وسایل و محصولات مهم خانه در آشپزخانه ها می باشد که می توانید برای پختن غذا آن را خریداری کنید تا غذا را در سریع ترین زمان ممکن برای شما طبخ کند. پختن بعضی غذاها بدون این وسیله کاربردی بسیار زمان‌ بر و طولانی است و ممکن است آن‌طور که شایسته است پخته نشود. اما امروزه مدل‌های جدید‌تر زودپز به بازار آمده‌اند تا با راحتی و ایمنی بیشترو سریعتر غذای ‌شما را در کمترین زمان ممکن بپزد. در واقع بسته به مواد غذایی مصرفی که داخل زودپز می گذاریم و نقطه جوش آن ها، کمی از مایعی که در غذا وجود دارد را به بخار تبدیل می کند و توسط بخار ایجاد شده به فرایند پخت غذا سرعت می بخشد. این افزایش بخار باعث  می شود  فشار و حرارت داخل ظرف بالا برود و در نهایت غذا بسیار سریع آماده شود و ویتامین های که در آن وجود دارند، حفظ می شود.متن زیر را بخوانید تا بتوانید با اطلاعات کافی به بررسی مدل‌های مختلف زودپز بپردازید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • صرفه‌جویی در زمان و انرژی

مهم‌ترین برتری استفاده از زودپز این است که زمان پخت مواد غذایی را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد. می‌توان استفاده از زودپز را سریع‌ترین راه برای پختن غذاها دانست.

  • ظرفیت زودپز

اندازه مناسب زودپز به تعداد نفرات خانواده ای که برای‌ آنها غذا درست می‌کنید و دفعات استفاده‌ شما  از زودپز بستگی دارد. دقت داشته باشید مقدار ظرفیتی که برای زودپزها نام برده  می‌شود برابر با ظرفیت کامل آن‌هاست. اما در کل برای پختن غذا می‌توانید نصف یا نهایتا دو سوم از ظرفیت کامل آن را استفاده کنید. هیچوقت بیشتر از دو سوم ظرفیت زودپز را پر و استفاده نکنید.

  • امنیت بالا

زودپز حتما باید ایمن باشد و به صورت استاندارد و مطمین طراحی و ساخته شده باشد. هوای داغ زود پز از فضای میان درب به بیرون درز نکند و  درب آن به خوبی بسته و محکم شود. به حالت خودکار تا وقتی که همه ی بخار خارج نشده است، درب زودپز را باز نکنید زیرا در غیراینصورت موقع باز نمودن درب آن شدیدا خواهید سوخت.

  • دستگیره زودپز

دستیگره های زود پز حتما باید از استحکام بالایی برخوردار باشند تا بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید، هرچه زودپز بزرگتر باشد، دستگیره های آن نیز باید محکم تر باشند.

  • سوپاپ اطمینان

سوپاپ اطمینان زود پز  باید طبق استاندارد ها طراحی و تولید شده باشد تا وقتی که فشار درون زودپز زیاد شد، به صورت خودکار این هوای گرم اضافه را از خود خارج کند.

  • قیمت

قیمت زود پز بسته به سایز، مارک، جنس و  غیره رنج قیمت متفاوتی خواهند داشت. مدل الکتریکی این زودپزها قیمت بالاتری دارند و از طرفی از آنجا که هزینه برق در ایران بیشتر از گاز می‌باشد، برای استفاده در بازه زمانی طولانی مدت، هزینه های زیادی را همراه خواهد داشت. به هیچ وجه قیمت را معیار خرید قرار ندهید زیرا یک زود پز بی کیفیت یا کم کیفیت احتمال دارد خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد . اما درمجموع استفاده از زودپز باعث کاهش هزینه ها می‌شود، زیرا برای پخت غذا، انرژی و وقت شما را صرفه جویی می کند.

  • جنس بدنه

اغلب  قریب به اتفاق زودپز ها بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ و آلومینیوم دارند. آن هایی که از جنس استیل ضد زنگ هستند برخلاف مدل های آلومینیومی دوام بیشتر، وزن سنگین تر و قیمت بالاتری را نیز دارند. درضمن زودپز استیل غذا را سریع تر گرم می کند و از طرفی برای مدت بیشتری غذا را گرم نگه می دارد و از لحاظ مصرف انرژی بسیار بهینه است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد