راهنمای خرید اسپرسوساز

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 12:01
راهنمای خرید اسپرسوساز

اکثر طرفداران قهوه دوست دارند که یک دستگاه اسپرسوساز خانگی برای آماده سازی نوشیدنی مورد علاقه خود داشته باشند. دستگاه های اسپرسوسازیی که ما امروزه می شناسیم نسبتا جز تجهیزات مدرن به حساب می آیند. اگر به دنبال اسپرسوساز حرفه‌ای با امکانات به روز و بادوام برای کافه و منزل خود هستید این متن را دنبال کنید.

در عصر جدید و امروزه  طرفداران قهوه رو به زیاد شدن است و اکثر طرفداران قهوه دوست دارند که یک دستگاه اسپرسوساز خانگی برای آماده سازی نوشیدنی مورد علاقه خود داشته باشند. دستگاه های اسپرسوسازیی که ما امروزه می شناسیم نسبتا جز تجهیزات مدرن به حساب می آیند. اگر به دنبال اسپرسوساز حرفه‌ای با امکانات به روز و بادوام برای کافه و منزل خود هستید این متن را دنبال کنید.

جنس بدنه اسپرسوساز

اصولا جنس بدنه از موارد اصلی و مهم انتخاب یک اسپرسوسازمناسب است. معمولا بدنه های اسپرسوسازها  یا از استیل ضد زنگ و یا از فلز آلمینیوم تشکیل می شود. اگرمارک و برند خوبی انتخاب کرده اید خیال تان بابت همه چیز راحت باشد.

ظرفیت دستگاه

همیشه ظرفیت اسپرسوساز خود را به اندازه مصرف خانواده و نیاز خود تعیین کنید. چون فیلترهای اسپرسوساز در هر نوبت استفاده باید به طور کامل پر شود در غیر این صورت قهوه ای رقیق و بد طعم را تولید خواهد کرد. همین طور اگر مقدار آب استفاده شده کمتر از ظرفیت دستگاه تان باشد قهوه ای غلیظ و بسیار تلخی دارید.

  • مخزن اسپرسوساز

یک مخزن نیز مخصوص اسپرسوساز و برای ریختن نوشیدنی آماده شده از داخل دریچه خروجی دستگاه در داخل آن است. البته در برخی از اسپرسوساز نیز همراه قوری یک فنجان مخصوص قرار داده شده است.

  • دیسک گرم نگهدارنده

این صفحه به گرم نگه داشتن اسپرسو کمک می کند. در واقع با وجود این ویژگی در خرید اسپرسوساز اگر پس از درست شدن، قهوه برای مدتی بر روی صفحه اسپرسوساز بماند نیز گرم خواهد ماند.

  • وجود ترموبلاک

برای دست پیدا کردن به بهترین طعم اسپرسو ، این مهم است که آن را نجوشانید؛ ترموبلاک نوعی جوش آور است که دمای آب را به حد دمای عالی حدود 90 درجه بوسیله پمپ بالا می برد. بعضی از مدل ها دارای سیستم ترموبلاک برای کف کردن شیر در درست کردن شیر قهوه نیز به کار برده می شود ، که احتیاج به حرارت حدود 120 درجه دارند.

  • بدنه دستگاه اسپرسوساز

اسپرسوساز در انواع و مدل های مختلفی در بازار وجود دارند. این اسپرسوساز هارا می توان در طرح و رنگ های متفاوتی پیدا کرد و به خرید پرداخت . البته تمام این اسپرسوساز ها یک کار را انجام می دهند و آن هم تولید نوشیدنی قهوه است. از این جهت تفاوت زیادی در قیمت آن وجود ندارد. تنها ویژگی ها و خصوصیت مازاد آن هاست که تعیین کننده قیمت شان می باشد.

  • تمیز کردن دستگاه

همیشه برای تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز از آب تازه ، استفاده کنید و از هیچ گونه مواد شوینده و پاک کننده در اسپرسوساز استفاده نکنید. بعد از استفاده از اسپرسوساز کاملاً آن را از تفاله و باقیمانده روغن تلخ قهوه تمیز کنید، تا روی طعم نوشیدنی بعدی که در دستگاه تهیه می کنید تاثیر نگذارد و مزه آن را تغییر ندهد.

  • برترین برند

پر فروش ترین اسپرسوساز در ایران عبارتند از:

اسپرسوساز فلر- بی شل – بوش -نوا

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد