راهنمای خرید لوازم برقی آشپزخانه

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 11:59

اصولا خریدن لوازم برقی آشپزخانه دقت و مهارت خاصی را می طلبد. خیلی مهم است که بدانیم چه چیزی برای چه کاری و برای کجا و چطور خریداری کنیم. همان طور که می دانیم لوازم برقی مهم در آشپزخانه ما می تواند از یک کالای بزرگ مثل یخچال شروع شود و به یک کالای کوچک برقی مانند هم زن و ساندویچ ساز ختم شود.

اصولا خریدن لوازم برقی آشپزخانه دقت و مهارت خاصی را می طلبد. خیلی مهم است که بدانیم چه چیزی برای چه کاری و برای کجا و چطور خریداری کنیم. همان طور که می دانیم لوازم برقی مهم در آشپزخانه ما می تواند از یک کالای بزرگ مثل یخچال شروع شود و به یک کالای کوچک برقی مانند هم زن و ساندویچ ساز ختم شود. دقت در خرید سایر لوازم برقی مانند  توستر، لباسشویی ،آبمیوه گیری ،مخلوط کن ،آسیاب کن ،میوه خشک کن، سبزی خرد کن، غذا ساز، چای ساز، و حتی اسپرسوسازو غیره بسیار مهم است. یک نکته مشترکی که در خرید همه این وسایل برقی باید دقت کرد را به صورت مختصر و ویژه در این متن به شما آموزش می دهیم.

  • برچسب انرژی

از عوامل مهمی  که در هنگام خرید لوازم برقی خود باید در نظر داشته باشید میزان بهره وری انرژی در آنها است. شما باید بتوانید در این زمینه مقایسه درستی انجام داده و دست به بهترین انتخاب بزنید. با توجه به بهره وری انرژی در لوازم برقی چیزی که باید بدانید انواع و درجه بندی آن ها است. . بدون توجه به این فاکتور هرگز اقدام به انتخاب نکنید.

  • سایز و اندازه وسایل برقی

پرداختن  به اندازه و ابعاد لوازم برقی در زمان خرید مسئله مهمی به حساب می آید. مخصوصا امروزه که در دکوراسیون آشپزخانه بسیاری از خانه ها فضایی توکا ر برای قرارگیری لوازم برقی معین شده و در نظر گرفته می شود. اگر در هنگام خرید لوازم برقی به ابعاد و اندازه آنها توجهی نداشته باشید قطعا در چیدمان و جا به جایی این وسایل دچار مشکل خواهید شد. از لحاظ اندازه، دستگاهی که تهیه می‌کنید باید در قسمتی که در منزل برای آن در نظر گرفته شده جا بگیرد.

  • ایمنی

ایمنی در مورد برخی لوازم برقی مثل سرخ کن به دلیل داغ شدن داخل سرخ کن ،بسیار مهم است. بدنه دستگاه ها باید خوب عایق ‌بندی شده باشند. دستگیره سبد هرگز حین کار نباید داغ شود و دست را بسوزاند. پایه ضد لغزش و قفل درپوش هم موارد مهمی ‌اند که حتما و اکیدا پیشنهاد می شود  به آن توجه کنید.

  • گارانتی

گارانتی دستگاه در زمان تهیه محصول برقی  حتما و اکیدا باید در نظر گرفته شود. هیچ وقت محصولی را بدون گارانتی خریداری نکنید و به این مورد مهم هم توجه کنید که نماینده تعمیرات آن مارک و برند در محل زندگی شما نمایندگی  دارد یا نه که زمان تعمیر محصول دچار مشکل نشوید. زمانی که احساس کردید وسیله برقی تان به خوبی کار نمی کند بهتر این  است که از اعتبار گارانتی خود استفاده کنید و آن را به نمایندگی نشان بدهید تا در صورت ایجاد هر مشکلی مرتفع شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد