راهنمای چیدمان کابینت

شوش لند دوشنبه 13 مرداد 1399 - 11:56
راهنمای چیدمان کابینت

برای چیدمان مرتب ظروف و وسایل کابینت را گروه بندی کنید.مثلا برای فنجان ، قابلمه ،قاشق ها ،لیوان ،بشقاب ها، کاسه ها ،ظروف پذیرایی ،محل جدا و مناسبی قرار دهید.هر کدام جای مشخصی داشته باشند که بقیه اعضا خانواده دسترسی راحتی داشته باشند.حتما و به طور اختصاصی یکی از کشوها را برای قاشق و چنگال اختصاص دهید.ویکی دیگر از کشوها را به سایر ابزار آشپزی مانند کفگیر، گوشت کوب ، ملاقه و غیره.برای قرار دادن ادویه ها و مواد غذایی لازم برای آشپزی سعی کنید نزدیک ترین و در دسترس ترین کابینت به اجاق گاز یا فر را انتخاب کنید.

می توان کابینت ها را جز اصول زیبایی و مدرنیته بودن آشپزخانه ها به حساب آورد. کابینت ها محل خوبی برای وسایلی هستند که خیلی به کار ما نمی آیند. بدانید که همیشه نباید کل وسایل آشپزخانه را در داخل کابینت مخفی کرد. بعضی از وسایل آشپزخانه تان را می توانید بعنوان وسایل تزیینی درطراحی آشپزخانه منزل تان به کار ببرید. قطعا چیدمان مرتب داخل کابینت آشپزخانه بخشی از قشنگی و سلیقه شما را به رخ بیننده بکشد.

  • دقت کنید که برای داشتن چیدمانی مرتب از قراردادن وسایلی خراب یا بدون درب یا وسایلی که خیلی استفاده نمی کنید اجتناب کنید.این وسایل چیدمان را دچار مشکل می کنند و از زیبایی چیدمان کابینت ها می کاهند.
  •  
  • ظروف و وسایل کابینت را گروه بندی کنید.مثلا برای فنجان ، قابلمه ،قاشق ها ،لیوان ،بشقاب ها، کاسه ها ،ظروف پذیرایی ،محل جدا و مناسبی قرار دهید.هر کدام جای مشخصی داشته باشند که بقیه اعضا خانواده دسترسی راحتی داشته باشند.حتما و به طور اختصاصی یکی از کشوها را برای قاشق و چنگال اختصاص دهید.ویکی دیگر از کشوها را به سایر ابزار آشپزی مانند کفگیر، گوشت کوب ، ملاقه و غیره.برای قرار دادن ادویه ها و مواد غذایی لازم برای آشپزی سعی کنید نزدیک ترین و در دسترس ترین کابینت به اجاق گاز یا فر را انتخاب کنید.

وقت بشقاب ها یا لیوان ها را به صورت عمودی روی هم می چینیم و حتی کاسه ها و اصولا ظروفی که به صورت سرویس می باشند عملا فضای بالای کابینت را از دست می دهیم. برای استفاده کردن از این فضای پرتی می توانید از استندهای ظروف کابینت استفاده نمایید.که روی آن مجددا وسایل و ظروف را قرار دهید و از فضای بیشتری بهره ببرید.

برای قرار دادن وسایل سنگینی مانند قابلمه ها و تابه دقت کنید آن ها را در کابینت های بالا قرارندهید.بهتر و مرتب تر این است که آن ها را در کابینت های پایینی نزدیک اجاق گاز یا فر بگذارید.بهترین مکان قرار دادن در کابینت زیرین گاز می باشد.

چیدمان قابلمه ها به صورت عمودی مارا دچار مشکل می کند.برای هر بار استفاده باید تمام کابینت را بهم بریزیم تا وسایلی را برداریم.برای مرتب ماندن کابینت قابلمه از شلف های درب قابلمه استفاده کنید، تا جابجایی و برداشتن آنها راحت باشد.

در کل از کابینت های بالایی برای وسایل سبک تر و پایینی ها برای وسایل سنگینی مثل قابلمه ها استفاده کنید.گروه بندی را فراموش نکنید.برای کابینت زیر ظرفشویی از سبدهای جداکننده  استفاده کنید.و در آخر کابینت ها ویترینی از آشپزخانه شماست آن را به انباری تبدیل نکنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد