خرید لوازم خانگی مناسب از بازار

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 18:04
خرید لوازم خانگی مناسب از بازار

 بیشتر مشتریان هنگام خرید لوازم خانگی به متراژ فضای مسکونی و نیازهای واقعی خود توجه ی نمی کنند و این موضوع موجب شده تا آن ها هنگام خرید لوازم خانگی هزینه های اضافی پرداخت کنند.

خریداری لوازم خانگی از بازار یکی از سخت ترین کارها است. زیرا در بازار دنیایی از برندها، مارک ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، آپشن های گیج کننده، عجیب و غریب وجود دارد. این برندها وآپشن ها موجب شده بسیاری از فروشندگان با طرح عدد و رقم های نجومی و نسبت دادن آن به عملکرد دستگاه مورد نظر مشتری را فریب دهند. خریداران پیش از تهیه لوازم خانگی مورد نظر خود بهتر است در مورد آن وسیله اطلاعات دقیقی را کسب کنند. اکثر مشتریان هنگام خرید لوازم خانگی یک ضعف بزرگ دارند که به متراژ فضای مسکونی و نیازهای واقعی خود توجه ی نمی کنند. این موضوع موجب شده تا آن ها هنگام خرید لوازم خانگی هزینه های اضافی پرداخت کنند.

برای مثال بسیاری از مشتریان علاقه مندند تا بزرگترین نمایشگر تلویزیونی را خریداری کنند، در حالی که محل زندگی آن ها آپارتمانی با متراژ کوچک می باشد. نکته مهم در مورد نمایشگر تلویزیون این است که تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ در مقابل نمایشگرهای کوچک در فواصل زیاد به چشم می آید. یک نمایشگر بزرگ در خانه ای کوچک همان عملکرد یک نمایشگر جمع و جور را داشته و مشتری برای تلویزیونی هزینه اضافی پرداخت می کند که عملا به کارش نمی آید. خرید لوازم خانگی با ظرفیت های بالا از دیگر اشتباهات برخی از مشتریان است. مثلا یک ماشین لباسشویی 12 کیلوگرمی برای یک خانواده 4 نفره فقط به معنای اتلاف انرژی زیاد و پرداخت هزینه بالا می باشد.

بهترین مشاوران برای خرید لوازم خانگی

هنگام خرید لوازم خانگی به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید. اغراق بیش ار حد یکی از ترفندهای شرکت های تبلیغاتی بوده و آن ها از صاحبان کالا پول می گیرند تا مشتریان را برای خرید کالا قانع و ترغیب کنند. پیش از این که فریفته تبلیغات شوید باید در مورد آن کالا و معایبش تحقیق و پرس وجو کنید. همچنین رقبای آن کالا را در دیگر برندها با دقت بررسی کرده تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. افرادی که قبلا کالای مورد نظر شما را خریداری کرده اند می توانند بهترین راهنما و مشاور برای شما باشند. پیش از خرید لوازم خانگی نظر دیگر خریداران یک کالای مشخص را بپرسید. آن ها ممکن است در میان اعضای فامیل، همسایه ها و همکارانتان باشند. شاید بتوانید در میان گروه های گپ و گفتگوی فضای مجازی آن ها را پیدا کرده و درباره کالای مورد نظر و معایبش نظر خواهی کنید.

برچسب انرژی لوازم خانگی

قبل از خرید لوازم خانگی به برچسب انرژی آن توجه نمایید. برچسب انرژی از 7 فلش رنگی تشکیل شده که به ترتیب طیف های رنگی سبز تیره تا قرمز تیره را شامل می شود. این فلش ها با حروف لاتین A تا G ردیف گذاری شده اند. فلش A به رنگ سبز تیره بوده که معرف کمترین میزان انرژی و بیشترین بازدهی کالا می باشد و فلش G به رنگ قرمز تیره بوده که معرف بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین بازدهی است. در این صورت هر چه درجه کیفیت مصرف انرژی دستگاه به گزینه A نزدیک تر باشد آن وسیله کم مصرف تر و کم هزینه تر است. از جمله پرمصرف ترین لوازم خانگی عبارتند از یخچال، ماشین لباسشویی، فریزر و ماشین ظرفشویی می باشد. به همین دلیل دقت به برچسب انرژی این وسایل از اهمیت بیشتری برخوردار است. باید بدانید یخچال فریزرهایی که در قسمت پایین فریزر قرار دارد، کمترین میزان مصرف انرژی را داشته و سایدبای ساید ها با وجود محبوبیت دارای بیشترین مصرف انرژی می باشند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد