راه هایی برای افزایش عمر مفید لوازم خانگی

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:34
راه هایی برای افزایش عمر مفید لوازم خانگی

 پیش از استفاده لوازم خانگی دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید، با این کار می توانید از امکانات دیگر آن مطلع شوید. هم چنین می توانید با فراگیری روش های افزایش عمر مفید لوازم خانگی به بهترین نحو از آن ها نگهداری کنید.

لوازم خانگی تا آخر عمر بدون مشکل کار نمی کنند و برای افزایش طول عمر مفید آن باید نکاتی را رعایت کنید. هنگامی که لوازم خانگی می خرید، قبل از استفاده دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید و از نحوه ی صحیح عملکرد آن مطلع شوید. با مطالعه دفترچه راهنما می توانید با امکانات دیگر آن آشنا شوید. برخی راهکارها برای افزایش طول عمر مفید لوازم خانگی عبارتند از:

استفاده از محافظ برق: نوسانات برقی یکی از دلایل خرابی لوازم خانگی است. برای محافظت از لوازم خانگی پرکاربرد مانند تلویزیون، یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی باید از محافظ برقی استفاده کنید. همچنین باید سیم کشی و برق کاری ساختمان را به صورت دوره ای وارسی کنید تا در صورت هر گونه مشکل و اتصالی به سرعت بتوانید آن را برطرف نمایید.

استفاده از سیم ارت: سیم کشی ارت یک روش کارآمد برای جلوگیری از ورود بار اضافی به دستگاه می باشد. گاهی بدنه لوازم خانگی را به لوله های آهنی گاز و آب یا اسکلت ساختمال متصل می کنند. این عمل موجب برق گرفتگی شده و با اتصال سیم های فاز به سیم ارت، فیوز مربوط به آن، جریان برق را قطع می کند. لوازم خانگی بزرگ از جمله یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی حتما باید سیم ارت داشته باشند و از اتصال آن ها به لوله های آهنی پرهیزکنید.

کارنکشیدن بیشتر از ظرفیت دستگاه: برای هر لوازم خانگی برقی زمان استفاده خاص تعیین شده است. بنابراین لوازم خانگی مانند جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی را برای مدت طولانی روشن نگذارید. هر چند وقت یک بار به دستگاه استراحت دهید و پس از چند ساعت دوباره آن را راه اندازی کنید. بهتر است یخچال فریزر را در محیط باز قرار ندهید زیرا گرما یا سرما می تواند بازدهی دستگاه را پایین بیاورد. محفظه یخچال را به صورت کامل پر نکرده و بگذارید هوا جریان داشته باشد. در صورت برفک زدن یخچال محفظه آن را تمیز کنید.

استفاده درست از لوازم خانگی: لوازم خانگی را همیشه تمیز نگهدارید و هر چند وقت یکبار، فیلترهای جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی را عوض کنید. یخچال فریزر را بیش از حد پر نکنید یا در آن را زیاد باز نگذارید، چون سرما و گرمای کمپرسور هدر می رود. یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را با فاصله از دیوار قرار دهید تا هوا ردوبدل گردد. این راهکارها بسیار ابتدایی بوده که همه ی افراد خانواده با رعایت آن ها می توانند موجب افزایش طول عمر لوازم خانگی شوند.

کمک گرفتن از تعمیرکار مناسب: در تعمیرات لوازم خانگی برقی به دلیل سروکار داشتن با برق باید نکات ایمنی و فنی رعایت شود. تعمیر خودسرانه این دستگاه ها امنیت شما را به خطر می اندازد. در صورت بروز مشکل در لوازم خانگی باید همان ابتدا با تعمیرکار تماس بگیرید تا با بررسی عیب دستگاه در هزینه و زمان صرفه جویی کنید. برای تعمیر لوازم خانگی حتما از متخصص کمک بگیرید زیرا یک اشتباه کوچک آسیب بیشتری به دستگاه وارد کرده و آن را بی مصرف می کند.

چگونگی پیدا کردن تعمیرکار لوازم خانگی

امروزه با گسترش استفاده از انواع لوازم برقی بسیاری از مردم برای تعمیر این لوازم به دنبال مراکز معتبرو مجاز هستند. اهمیت این موضوع زمانی مشخص شده که برای مثال لوازم خانگی شما به تعمیر نیاز دارد ولی مرکز معتبر برای تعمیرات پیدا نمی کنید. در واقع با توجه به کمبود زمان اغلب خانواده ها نیاز ضروری به لوازم خانگی دارند واز دسترس خارج شدن این لوازم پیامدهای ناخوشایندی را به آن ها تحمیل می کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد