راهکارهای طلایی در مورد انتخاب لوازم خانگی

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:34
راهکارهای طلایی در مورد انتخاب لوازم خانگی

برای خرید لوازم خانگی باید به نکات زیادی توجه کنید. فضای موجود در خانه، برند و کیفیت لوازم خانگی، خدمات پس از فروش، برچسب های انرژی و ... مواردی هستند که در این مقاله مورد بحث قرار می گیرند.

لوازم خانگی چیست ؟

تعریف دستگاه های لوازم خانگی به کاربرد آن بستگی دارد بطور کلی میتوان گفت : “ماشین یا دستگاه طراحی شده برای استفاده یا عملکرد خاص”

با اشاره به تعریفی که در بالا ارائه شده است تقریبا هر دستگاهی که برای استفاده های خانگی طراحی شده  میتواند یک لوازم خانگی باشد از جمله لوازم الکتریکی، اجاق گاز، یخچال و فریزر ، تستر،  هود و...

این متن باید یا نباید  درباره یک محصول خاص نیست بلکه  روی ایده های طلایی انتخاب لوازم خانگی، قیمت معقول و امکاناتی که باید داشته باشند بحث میکند.

  • خرید از یک برند خاص؟آری یا نه

خریدن تمام لوازم آشپزخانه تان از یک برند دقیقا مثل این است که بخواهید برای یک تبلیغ تلویزیونی، آشپزخانه ای کامل را به تصویر بکشید. خرید با گارانتی و ضمانت رسمی کاملا عاقلانه است اما  اینکه یخچال و فریزرهای یک برند خاص کیفیت بسیار بالایی دارد دلیل بر این نیست که لباسشویی یا ظرفشویی همان برند هم این کیفیت را داشته باشد یا حتی به درد شما بخورد.

  • برچسب انرژی : نکته ی قابل تامل

 از عوامل مهمی  که در هنگام خرید لوازم خانگی خود باید در نظر داشته باشید میزان بهره وری انرژی در آنها است؛ شما باید بتوانید در این زمینه مقایسه درستی انجام داده و دست به بهترین انتخاب بزنید. با توجه به بهره وری انرژی در لوازم خانگی چیزی که باید بدانید انواع آنهاست. اعم از برقی یا گازی بودن آن دستگاه . به طور کلی گاز منبع ارزان قیمت تر و مقرون به صرفه تری برای شما به حساب خواهد آمد.

  • ابعاد و اندازه لوازم خانگی

پرداختن  به اندازه و ابعاد لوازم خانگی در زمان خرید مسئله مهمی به حساب می آید. مخصوصا امروزه که در دکوراسیون آشپزخانه بسیاری از خانه ها فضایی توکار برای قرارگیری لوازم خانگی معین شده و در نظر گرفته می شود. اگر در هنگام خرید لوازم خانگی به ابعاد و اندازه آنها توجهی نداشته باشید قطعا در چیدمان و جا به جایی این وسایل دچار مشکل خواهید شد.

  • هنگام خرید لوازم خانگی ازچه کسانی مشورت بگیریم؟

 همیشه قبل از این‌که مدهوش تبلیغات شوید درباره آن کالا و معایب و محاسنش  پرس و جو کنید یا در اینترنت جست‌وجو کنید. بهترین راهنمای شما برای خرید یک وسیله نه فروشندگان هستند و نه تبلیغات. بهترین راهنمایان کسانی هستند که قبل از شما این محصول را خریداری کردند.از تجربیات اطرافیان خود استفاده کنید.

  • خرید لوازم خانگی لوکس و گران قیمت؟ آری یا نه

هنگامی که تصمیم به خرید یک وسیله لوکس و گرانقیمت دارید شک نکنید که بخش قابل توجهی از هزینه خرید کالا را برای گزینه‌هایی پرداخت می‌کنید که کمتر به استفاده از آن نیاز پیدا می‌کنید. این خدمات اضافی در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر می‌رسند و باعث می‌شوند مشتری در یک تصمیم آنی و عجولانه پول زیادی بابت خرید یک وسیله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن کالا متوجه می‌شود که بسیاری از این خدمات اضافی به ندرت یا هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین بهتر است موقع خرید یک وسیله خانگی قبل از هر چیز نیازهای منطقی‌تان را در نظر بگیرید و فریب تجملات و خدمات اضافی لوکس و کم کاربرد را نخورید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد