راهنمای خرید پلوپز

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:32
راهنمای خرید پلوپز

یکی از لوازم خانگی کاربردی و پر استفاده در آشپزخانه ها پلوپز است و برای کسانی که شاغل و پر مشغله هستند و فرصتی برای درست کردن غذا ندارند بسیار گزینه مناسبی است.

یکی از لوازم خانگی کاربردی و پر استفاده در آشپزخانه پلوپز است و برای کسانی که شاغل  و پر مشغله هستند و فرصتی برای درست کردن غذا ندارند بسیار مناسب است. درست کردن برنج در ابتدا و ظاهرا کار راحتی به نظر می رسد. اما اینطور نیست بلکه کار حساسی است. بی ‌دقتی در پختن آن ممکن است آن را قابل خوردن نکند. وجود یک پلوپز مناسب می‌تواند در این راه  به‌کمک شما بیاید تا دیگر نگران شفته شدن و  وا رفتن برنج یا خشک ماندن برنج ‌تان نباشید. پلو غذای لاینفک سفره ایرانی‌هاست و جای  پای خودش را در وعده‌های غذایی ما محکم کرده است. اگر بهترین و عالی ترین برنج هم داشته باشید ولی نحو پختن آن را ندانید و بلد نباشید ممکن است دیگر قابل خوردن نباشد. از همه مهم تر وقتی که مهمانی برای شما می آید با خیال راحت می توانید برنج تان را داخل  پلوپز  بریزید و حتی بدون اینکه نیاز به سر زدن و هم زدن داشته باشد به سایر کارهای پذیرایی تان برسید. این قابلیت ها  باعث شده وقتی تصمیم به خرید پلوپز دارید برای خرید آن کاملا آگاهانه و با اطلاعات کافی اقدام کنید.

بعد از این که مطمئن شدید که چه نوع پلوپزی مناسب شماو خانواده شماست  حالا می توانید مدل‌های مختلف موجود در بازار را پیدا کنید و با توجه به نیاز خانواده و بودجه‌ ای که در نظر گرفتید به دنبال بهترین انتخاب باشید.

  • بودجه مورد نظر

 مقدار بودجه نکته ای است که باید موقع خرید پلوپز به آن توجه کنید. پلوپز با قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام باتوجه  به امکانات و عملکردهایی که ارائه می دهند می تواند متفاوت باشد.

  • اندازه

تعداد  اعضای خانواده شما در مورد پلوپز مهم است. این که پلوپز چه ظرفیتی داشته باشد موردی است که قبل از خرید پلوپز باید تصمیم‌تان را در مورد آن بگیرید. فنجان یا پیمانه واحدی برای اندازه گرفتن حجم دانه‌های برنج است. اصولا برای مشخص شدن ظرفیت پلوپز هم از این واحد پیمانه استفاده می‌شود. البته در بعضی برندها از واحد لیتر نیز برای اندازه‌گیری استفاده می‌شود.

  • جنس و رنگ

جنس ظروف هایی که برای پلوپزها در نظر گرفته می شود، جنس روحی و یا تفلون است. تفلون به دلیل ویژگی نچسب بودن کاربری بیشتری نسبت به سایرجنس ها دارد. داشتن رنگ تیره علاوه بر جنس برای پلوپز مناسب تر است، چون  پلوپز های رنگ سفید اصولا بعد از مدت کوتاهی کدر می شوند وبه زردی می زنند و زیبایی ابتدایی خودشان را از دست می دهند. چنان چه  از پلوپز های رنگ سفید استفاده می کنید بعد از هر بار استفاده حتما آن را به خوبی بشویید.

  • شست‌وشوی ساده

ظروف پلوپز باید قابلیت جدا شدن داشته باشد که بیشتر پلوپز‌ها دارای این قابلیت هستند و دیگر این‌که جنس پلوپز جوری باشد که برنج به ظرف نچسبد که علاوه بر این که شست‌وشوی آن را آسان می کند  ته ‌دیگ برشته و طلایی آن به‌ آسانی از ظرف پلوپز جدا شود.

 

  • انتخاب برند

بهترین نوع  ایرانی این کالا پارس خزر و پلوپزهای خارجی بوش و فلر معرفی می شود. علاوه بر این یک سری کاربردهای دیگر این دستگاه های چندکاره، وجود ظرف بخارپز آن است که از آن برای تهیه‌ی سبزی‌های بخارپز و گوشت پخته می‌توان استفاده کرد .یک قابلیت مهم برند فلر گرم‌کردن مجدد برنج است و پلوی سرد را مثل پلوی تازه پخته‌شده، آماده‌ی خوردن می‌کند. وجود نمایشگر دیجیتال و باکیفیت این محصول، استفاده و بهره‌گیری از امکانات آن را برای شما راحت‌تر می‌کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد