سرخ کن و نکاتی برای خرید آن

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:30
سرخ کن و نکاتی برای خرید آن

کالایی که فرآیند سرخ کردن مواد غذایی و خوراکی ها را با سرعت بهتر و بیشتر و در یک درجه حرارت معین انجام میدهد بهترین سرخ کن می تواند باشد.این کالای پرطرفدار ساختار خیلی پیچیده ای ندارد و از یک المنت گرم کننده و سبد فلزی برای قرار دادن مواد سرخ کردنی داخل آن تشکیل شده است.

 می توان ادعا کردکه سرخ کن جز آن گروه از وسایل و لوازم آشپزخانه است که در حال حاضر تقریبا در اکثر منازل استفاده می شود. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و همان گونه که از اسمش مشخص است در پروسه سرخ کردن مواد غذایی و خوراکی ها می تواند به کمک یاری ما بیاید.

کالایی که فرآیند سرخ کردن مواد غذایی و خوراکی ها را با سرعت بهتر و بیشتر و در یک درجه حرارت معین انجام میدهد بهترین سرخ کن می تواند باشد.این کالای پرطرفدار ساختار خیلی پیچیده ای ندارد و از یک المنت گرم کننده و سبد فلزی برای قرار دادن مواد سرخ کردنی داخل آن تشکیل شده است. همچنین بر روی سبد دستگیره ای تعبیه شده است که بتوان آن را به آسانی درون دستگاه به سمت بالا و پایین حرکت داد. به طور کلی می توان بهترین سرخ کن را وسیله ای دانست که با حرارت و سرعت بالا غذا را سرخ می کند. وسیله‌ای که خانم‌های خانه‌دارو شاغل را از ایستادن‌های مداوم مقابل اجاق گاز و سرخ کردن مواد غذایی در ماهیتابه نجات داده است. این کالای دوست داشتنی این روزها در انواع گوناگونی در بازار موجود است که همین تنوع بالا انتخاب یک نمونه مناسب را برای خانم‌های خانه‌دار سخت کرده است.

انواع سرخ‌کن

سرخ‌کن‌ ها  به سه  دسته‌بندی سرخ ‌کن‌های بدون روغن ، سرخ‌کن‌های معمولی الکترونیکی، و مینی ‌سرخ ‌کن‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین سرخ‌کن‌ها از نظر قدرت ، ظرفیت مخزن روغن ، مواد غذایی، و دیگر ویژگی‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از دلایل عدم‌استقبال از سرخ‌کن میزان مصرف بالای روغن در آن است،  به همین دلیل در سال‌های اخیر ‌سرخ ‌کن‌ها ی مجهز به سیستم کاهش مصرف روغن و حتی بدون نیاز به روغن هم در بازار  توزیع شده است.

  • هزینه

هزینه و قیمت دستگاه یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب دستگاه سرخ کن، است. به همین دلیل بهتر است که شما نیز برای خرید سرخ کن محدوده  بودجه مشخصی را تعیین کنید و با توجه به آن خرید کنید.مانند خرید هر وسیله دیگری در قدم اول باید نوع نیاز خود را مشخص کنید. باید بدانید چه نوع سرخ‌کني برای چه تعدادی از افراد در خانواده خود می‌خواهید و باید بودجه خود را معین کنید.

  • بهترین مارک

می توان گفت که پرفروش ترین و بهترین مارک های سرخ کن در بازار فیلیپس-تفال-پارس خزر هستند. این برندها دارای مدل های گوناگونی هستند و بعضی چند کاره و برخی تک کاره می باشند.

  • محفظه و مقدار گنجایش

حتما سرخ کن را با در نظر گرفتن  تعداد اعضای خانواده خود انتخاب کنید. اگر اعضای خانواده شما دو نفر است ، بهتر است دستگاه کوچک تری  را انتخاب کنید. در خرید سرخ کن  حتما سعی کنید به محظفه آن دقت کنید و دستگاهی را خریداری و انتخاب کنید که محفظه استوانه ای داشته باشد ، چون مواد غذایی بزرگ تری را می توانید در آن قرار بدهید و خیلی برای خانواده های پرجمعیت مناسب است. برای خانواده های کوچکتر و کم جمعیت  بهتر است از سرخ کن های با محفظه مربعی استفاده کنید.

  • طراحی دستگاه

طراحی و رنگ دستگاه و هماهنگ بودن آن با لوازم آشپزخانه برای خانم ها بسیار مهم می باشد. سرخ کن ها در رنگ بندی و طرح های مختلف و گوناگون در بازار وجود دارند. شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود بهترین نوع را انتخاب کنید. سعی کنید کیفیت دستگاه را بخاطر رنگ و ظاهرقربانی نکنید.

  • ایمنی

به دلیل داغ شدن داخل سرخ‌کن ، بدنه دستگاه باید خوب عایق‌بندی شده باشد. دستگیره سبد هرگز حین کار نباید داغ شود و دست را بسوزاند. پایه ضدلغزش و قفل درپوش هم موارد مهمی‌اندکه حتما و اکیدا پیشنهاد می شود  به آن توجه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد