چگونه لوازم برقی مناسب بخریم؟

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:16
چگونه لوازم برقی مناسب بخریم؟

هنگامی که می خواهید لوازم برقی برای منزل خود خریداری کنید، علاوه بر زیبایی ظاهری آن دیگر جوانب را بسنجید تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

در هنگام خرید لوازم برقی باید دقت کنید تا دستگاه مورد نظر باکیفیت و مرغوب باشد و به مصرف برق آن توجه کنید تا با هزینه های زیاد روبه رو نشوید. پیش از خرید لوازم برقی باید ببینید که آیا واقعا به آن نیاز دارید؟ خرید دستگاهی که کارایی خاصی برایتان ندارد، صرف هزینه ی بی مورد است. پس از آن به جنس و کیفیت دستگاه دقت کنید تا بتواند مدت ها برایتان کارکند. وقتی می خواهید لوازم برقی برای منزل خود خریداری کنید، علاوه بر زیبایی ظاهری آن دیگر جوانب را بسنجید.

مثلا اگر می خواهید یخچال فریزر بخرید باید اندازه و حجم آن را در نظر بگیرید تا فضای داخلی آشپزخانه شما جوابگوی این دستگاه باشد. ممکن است به دلیل وجود محصولات متنوع در فروشگاه ها دچار سردرگمی شوید، بنابراین از قبل به فکر یک انتخاب مناسب باشید. متاسفانه برخی افراد به جای این که به فکر مسائل اصلی و نیازهای اساسی خود باشند، بیشتر به رنگ لوازم و جدید بودن مدل آن توجه می کنند. باید بدانید که شما وسیله ای لوکس و تزئینی نمی خواهید، بلکه به دنبال وسیله ای برای رفع نیاز و راحتی اعضای خانواده خود هستید. قبل از خرید لوازم برقی را از نظر عملکرد، اندازه، کاربرد و کیفیت با هم مقایسه کنید تا بتوانید لوازم برقی مرغوب و با کیفیت را از لوازم تقلبی تشخیص دهید.

برچسب انرژی لوازم برقی

موقع خرید لوازم برقی به میزان برق آن توجه کنید و از خرید لوازمی با مصرف برق زیاد خودداری کنید. به خصوص دستگاه هایی مانند یخچال و فریزر که به صورت دائمی به برق متصل هستند یا وسایلی مانند اتو که زیاد برق مصرف می کند. برای افزایش عمر لوازم برقی از محافظ های الکتریکی استفاده کنید زیرا نوسانات برق می تواند موجب از کار افتادن این دستگاه ها شود. بنابراین با استفاده از تراس و محافظ های الکتریکی تأثیر نوسانات برق روی این لوازم را کم کنید. میزان مصرف انرژی از عوامل مهم در هنگام خرید لوازم برقی است که این امر در وسائل مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. استفاده از برچسب انرژی روی لوازم برقی موجب می شود که مصرف کنندگان با میزان مصرف انرژی و میزان کارآیی و بازدهی آن لوازم برقی آشنا شوند و یک انتخاب مناسب و آگاهانه در هنگام خرید داشته باشند. درست استفاده کردن از لوازم برقی نه تنها مصرف انرژی را کاهش می دهد بلکه عمر مفید آن دستگاه را بالا می برد.

نکاتی برای خرید لوازم برقی مناسب

برای خرید لوازم برقی دقت و حوصله زیادی صرف کنید تا دستگاهی با کیفیت و طول عمر زیاد تهیه کنید. هنگام خرید بعضی لوازم برقی مانند جاروبرقی به آلودگی صوتی آن توجه کنید. زیرا برخی از جاروبرقی ها به اندازه ای سرو صدا تولید می کنند که حضورشان در خانه غیرقابل تحمل می شود. اندازه و ابعاد در خرید لوازم برقی اهمیت بسیاری داشته زیرا لوازمی مانند یخچال و لباسشویی باید جای مخصوص و مناسب داشته باشند. یکی از مسائل مهم در خرید لوازم برقی داشتن علامت استاندارد است و باید هنگام خرید به آن توجه کنید. نداشتن این علامت در لوازم برقی نشان دهنده کیفیت نامناسب یا مصرف بیش از حد برق آن دستگاه است که از لحاظ ایمنی مناسب نمی باشد. استفاده از این وسایل خطرناک بوده و می تواند مشکلاتی را برای خانواده به وجود آورد. برخی مشتریان تنها به وجود گارانتی اکتفا کرده و این نکته را فراموش می کنند که با فروشنده در مورد لوازم مورد نظر گفتگو کنند. بهتر است محاسن و معایب دستگاه را از فروشنده بپرسید و از تجربیات او استفاده کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد