چگونگی مراقبت از لوازم برقی

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:14
چگونگی مراقبت از لوازم برقی

 لوازم برقی باید مدتی ها برای افراد خانواده کار کنند، بنابراین با استفاده درست از این وسایل باید به فکر سالم ماندن آن ها باشیم.

امروزه لوازم برقی بسیاری در خانه ها وجود دارد، از ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی گرفته تا آبمیوه گیری، چای ساز، سماور و ساندویچ ساز و غیره. برخی از خانواده ها خیلی از این وسایل استفاده نمی کنند و عده ای هم ترجیح می دهند همه لوازم برقی را تهیه کنند. در هر صورت تعداد این لوازم برقی چندان مهم نبوده و آنچه باید در نظر گرفت نحوه نگهداری از این وسایل می باشد. این لوازم برقی باید مدتی برای افراد خانواده کار کنند، بنابراین با استفاده درست از آن ها هم باید به فکر سالم ماندن آن ها باشیم و هم از به خطر افتادن خودمان و دیگران جلوگیری می کنیم. امروزه برخی از لوازم برقی جزئی جدانشدنی از اسباب خانه بوده و بسیار ضروری می باشند.

این لوازم مانند یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و غیره هستند. اما وجود برخی دیگر از لوازم برقی خیلی هم ضروری به نظر نمی رسند، لوازمی مانند مایکروویو، چای ساز، قهوه ساز، آبمیوه گیری و غیره. باید در مورد شیوه و اصول نگهداری لوازم برقی نکاتی را در نظر گرفت. یکی از عوامل مهم این است که باید بدانید هیچ گاه نباید قسمت موتور و بدنه لوازم برقی را با آب بشویید. این عمل بسیار خطرناک بوده و موجب برق گرفتگی فرد می شود. در مورد لوازمی همچون آبمیوه گیری به دلیل داشتن قطعات مختلف در هنگام باز و بسته کردن آن باید دقت کنید که تمامی قطعات آن را مرتب سر جای خودش بگذارید. علاوه بر نکات کلی، در مورد هر یک از لوازم برقی باید اصولی را برای نگهداری رعایت کنید.

یخچال و فریزر

یخچال و فریزر را در جای خشک قرار داده و فراموش نکنید که این دستگاه را باید همیشه تمیز نگهدارید. هرگز در هنگام شستشوی یخچال و فریزر آب به قسمت پشت و موتور آن نریزید و به جای این کار این قسمت ها را با استفاده از یک دستمال خشک یا جاروبرقی تمیز کنید. کشوها و طبقه های یخچال و فریزر را می توانید با آب و موارد شوینده تمیز کرده و سپس سرجایش قرار دهید.

ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را در جایی قرار دهید که قسمت موتور و پشت آن با آب در تماس نباشد و حواستان باشد که ماشین لباسشویی را در جای تراز بگذارید تا از تکان های شدید آن در هنگام کار کردن جلوگیری شود. هنگام نظافت ماشین لباسشویی، خالی کردن فیلتر و خارج کردن لباس ها از داخل آن لباسشویی را از برق بکشید.

اجاق گاز و مایکروویو

برای استفاده از فندک برخی اجاق گازها به برقی نیاز است، بنابراین موقع نظافت باید دقت کنید که آب روی اجاق گاز نریزد. برای شستشوی اجاق گاز می توانید از مقداری جوش شیرین و آب یا از شوینده های مخصوص این کار استفاده کنید. برای از بین بردن چربی های درون مایکروویو آب یک لیمو ترش درشت و تازه را در ظرفی بریزید و بگذارید به مدت 10 دقیقه داخل مایکروویو بجوشد. بخار لیموترش موجب تبخیر لکه های چربی شده و در نتیجه مایکروویو را تمیز می کند. پس از آن می توانید با یک دستمال آب لیموترش داخل مایکروویو را تمیز کنید. هرگز از اسکاچ و سیم ظرفشویی برای تمیز کردن مایکروویو استفاده نکنید.

آبمیوه گیری و چرخ گوشت

این لوازم برقی را دور از دسترس کودکان قرار دهید، تکه های گوشت را ریز کرده و درون چرخ گوشت بریزید و هرگز گوشت را با فشار درون محفظه چرخ گوشت نریزید. باید توجه کنید که میوه های درشت را داخل آبمیوه گیری نریخته و برای نظافت آن از آب ولرم استفاده نمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد