نکات مهم برای تمیز کردن لوازم برقی

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:09
نکات مهم برای تمیز کردن لوازم برقی

تمیزکردن لوازم برقی کمی سخت تر از سایر وسایل بوده و هنگام تمیزکاری و جرم گیری لوازم برقی بایستی کمی حرفه ای و با مهارت عمل کنید.

یک خانم خانه دار همیشه به دنبال راه و روش جدیدی برای نظافت خانه خود است. هر فردی برای تمیز کردن تجربه و راهکار خود را دارد، البته روش های کم زحمت اما پرفایده مهم می باشند. باید توجه کنید هنگام تمیزکردن وسایل برقی به سلامت خود لطمه نزنید و به کارآیی و عملکرد دستگاه هم آسیبی وارد نشود.

اهمیت تمیز کردن لوازم برقی

گاهی تمیزکردن لوازم برقی کمی سخت تر از سایر وسایل است، هنگامی که حرف از تمیزکاری و جرم گیری لوازم برقی به میان می آید بایستی کمی حرفه ای و با مهارت عمل کنید. در ماشین ظرفشویی شما ظرف های درون آن را پس از پایان مراحل شستشو خالی کرده و در آن را می بندید، در این صورت داخل آن فضایی مرطوب و نمناک بوده که انواع قارچ ها و باکتری ها می توانند رشد و تکثیر پیدا کنند. هواکش از آن جمله وسایلی بوده که تمیزکردن آن اهمیت زیادی دارد، این وسیله برای از بین بردن گرد و خاک و آلودگی هوا به کار می رود ولی غفلت از تمیزکاری و نظافت آن خطرساز خواهد شد. خرید لوازم برقی به همان اندازه که هیجان دارد به همان اندازه هم نگرانی تمیزکاری و نگهداری آن زیاد است. در هر صورت  بعد از مدتی روی لوازم برقی گردو خاک و لکه های مختلف ایجاد می شود و نیاز به نظافت و پاک سازی مداوم دارد.

تمیز کردن لوازم برقی سفید و سیلور

لوازم برقی با رنگ سفید و سیلور خیلی زود لک می شوند. حتی وقتی با دستمال مرطوب و مایع شوینده آن ها را تمیز می کنید رد دستمال روی آن ها می ماند. تمیز کردن لوازم برقی سفید مشکلات مخصوص خود را داشته و پس از مدتی به دلیل تماس با نور، چربی، مواد غذایی و دیگر مواد موجود در آشپزخانه به تدریج رنگ زرد به خود می گیرد. این تغییر رنگ روی عملکرد دستگاه تأثیری نمی گذارد ولی روی حال خوب خانم خانه بسیار مؤثر است. لوازم برقی سیلور را در صورتی که روی آن گرد و غبار نشسته یا لکه چربی به خود گرفته، ابتدا با کمی مایع شوینده تمیز کنید. سپس با یک دستمال تمیز و مرطوب بدون هیچ ماده پاک کننده ای روی سطح دستگاه را دوباره پاک کنید. لوازم برقی سفید را با دستمال خیس و ماده شوینده مخصوص لکه زدایی تمیز نمایید. اگر پس از مدتی هاله زرد رنگی روی آن دیده شد، با دستکش پلاستیکی سفید کننده، جوش شیرین و آب گرم را باهم ترکیب کرده و ابریا اسفنج تمیز را به محلول آغشته کنید و به صورت محکم روی وسیله زرد رنگ بکشید. اگر لوازم برقی شما هنوز به اندازه کافی سفید نشده این کار را بار دیگر با افزایش میزان سفید کننده و جوش شیرین امتحان کنید.

تمیز کردن یخچال

از بین بردن بوی بد یخچال یکی از مهم ترین بخش های تمیزکاری و پاک سازی یخچال می باشد. برای تمیزکردن دیواره های یخچال از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید. برای این کار یک تا دو قاشق جوش شیرین را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کرده و یخچال را با آن تمیز کنید. جوش شیرین موجب از بین رفتن بوی بد یخچال می شود. برای تمیز کردن پشت یخچال باید دو شاخه یخچال را بیرون کشیده و دستگاه را کمی جلوتر بیاورید. به کمک جاروبرقی گرد و غبار پشت یخچال را تمیز کنید، به این ترتیب عملکرد دستگاه بهتر شده و عمر بیشتری خواهد داشت. قفسه ها و کشوها را می توانید بیرون آورده و آن ها را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد