در خرید لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:09
در خرید لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

ماشین لباسشویی ها انواع مختلفی در برندهای متنوع دارند. برای خرید ماشین لباسشویی باید به حجم و ظرفیت، اندازه و ابعاد، قیمت و خدمات پس از فروش و ... توجه کنید. در این مقاله سعی شده تا به این مسائل پرداخته شود.

امروزه ماشین لباس‌شویی یکی از وسایل ضروری و پرکاربرد منزل است. چه برای جهیزیه چه با هدف نوکردن وسیله بخواهید ماشین لباس‌شویی تهیه کنید، باید به نکاتی توجه کنید که در این متن به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

انواع ماشین لباسشویی

سه نوع مختلف برای انتخاب و خرید لباس‌شویی وجود دارد:

۱. ماشین لباس‌شویی‌های درب از بالا معمولی

۲. ماشین لباس‌شویی درب از بالا به همراه خشک کن "دوقلو"

۳. ماشین لباس‌شویی درب از جلو اتوماتیک

ابتدا مشخص کنید کدام نوع از این موارد مد نظر شماست.

ظرفیت

شاخصه‌ای دیگر که باید به آن توجه داشته باشید ظرفیت ماشین لباسشویی است. باید دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیت آن متناسب با تعداد افراد خانواده باشد. اگر تنها یا با همسر خود زندگی می‌کنید، یک دستگاه با ظرفیت ۵ کیلو جواب‌گوی نیاز شما خواهد بود؛ اما اگر تعداد افراد خانواده‌ی شما بیش از ۳ نفر است باید به فکر دستگاهی با ظرفیت بالای ۷ کیلو باشید. در خانواده‌های سنتی که تعداد اعضای خانواده زیاد است معمولا خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت ۹.۵ کیلوگرم امری طبیعی است.

اندازه

از لحاظ اندازه، دستگاهی که تهیه می‌کنید باید در قسمتی که در منزل برای آن در نظر گرفته شده جا بگیرد. برای نصب درست ماشین لباسشویی باید ۶ اینچ فضا در پشت آن نیز در نظر گرفته شود. چنان‌چه ماشین لباسشویی با درب از بالا را ترجیح می‌دهید باید توجه داشته باشید که پیشخوان یا کابینت مانع باز شدن در آن نشوند. در خصوص دستگاه‌های درب از جلو نیز توجه کنید که درب دستگاه از کدام سمت باز می‌شود؛ چرا که اگر جای قرارگیری دستگاه مثلا کنار دیوار باشد، باز نشدن کامل در باعث دشواری روند ورود و خروج لباس‌ها خواهد شد.

خرید ماشین لباسشویی بر حسب تعداد برنامه

برنامه های متنوع تر در انواع برندهای ماشین لباسشویی به شما اجازه می دهد تا بهترین برنامه را مطابق با البسه مناسب انتخاب نموده و نتیجه بهتری را بدست آورید . در بعضی از دستگاههای جدید علاوه بر برنامه های از پیش تعیین شده به کاربر این امکان را می دهد که بسته به سلیقه خود برنامه ای را برای شستشو تنظیم نماید . در صورتی که شما توانایی و حوصله چنین کاری را دارید خرید این گونه دستگاهها خالی از لطف نیست .

مصرف انرژی و آب

مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید لباسشویی توجه به استاندارد بودن و رتبه برچسب انرژی آن است. بدون توجه به این فاکتور‌ها هرگز اقدام به انتخاب نکنید. این دستگاه در هفته حدود یکی دو بار استفاده می‌شود. بهتر است قبل از خرید لباسشویی به پارامتر‌های اصلی توجه کنید.

نکته آخر:

هرچه دستگاهی که تهیه می‌کنید گزینه‌های بیشتری داشته باشد طبیعتا قیمت آن بالاتر خواهد بود. بنابراین بهتر است انتخاب خود را بر اساس نیاز خود انجام دهید. علاوه بر مواردی که تا اینجا به آن‌ها اشاره شد، برخی ویژگی‌های کلی در انتخاب ماشین لباسشویی مخصوصا از نوع درب از جلو اهمیت بیشتری دارند که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست. با اینکه ممکن است فروشنده نکاتی را در خصوص عملکرد دستگاه به شما بگوید، اما داشتن اطلاع کافی در مورد هر بخش از دستگاه شما را در انتخاب دقیق‌تر و متناسب با نیاز کمک خواهد کرد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد