در خرید یخچال به چه نکاتی توجه کنیم؟

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:08
در خرید یخچال به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید یخچال که یکی از مهم ترین آیتم های آشپزخانه است باید به فضای موجود برای قرارگیری آن توجه داشته باشید و سپس متناسب با فضا یک مورد مناسب را پیدا کنید.

شاید بر اساس یک اصل کلی بر این باور باشید که هرچقدر بیشتر خرج کنید، محصول بهتری خریداری خواهید کرد؛ باید بدانید این موضوع در مورد خرید یخچال فریزر چندان صدق نمی‌کند. اولین نکته که در خرید یخچال فریزر باید به آن توجه کنید این است که محصولی که تهیه می‌کنید متناسب با نیاز شما باشد. گران‌ترین یخچال اگر در فضای آشپزخانه‌ی شما جا نگیرد، بدون استفاده خواهد بود. پشنهاد می‌شود در صورتی که هنوز از فضای در دسترس خود در آشپزخانه اطلاعی ندارید، اقدام به خرید یخچال نکنید.

  • ابعاد

برای رسیدن به بهترین کارایی سیستم خنک‌کننده‌ی یخچال، باید چند سانتی‌متر، اطراف و پشت یخچال خالی باشد تا جریان هوا قطع نشود. در ضمن، بسته به رده‌بندی یخچال، فضایی هم باید برای باز شدن کامل درهای آن و همچنین فاصله تا دیوار یا کابینت برای هواکشی دستگاه، در‌نظر‌گرفته شود.پس ابعاد آن را در نظر بگیرید.

  • گنجایش و ظرفیت

تعدادی از خریداران قبل از خرید می دانند چه مدلی با چه ظرفیتی مناسبشان است. این عدد، با واحدهای فوت یا لیتر اندازه‌گیری می‌شود. ظرفیت، نشان‌دهنده‌ی تمام فضای قابل‌استفاده‌ی یخچال است. شرکت‌های سازنده‌ یخچال، معمولا گنجایش کل دستگاه را کمی بیشتر از میزان واقعی اعلام می‌کنند؛ بنابراین بهتر است که هنگام خرید با گنجایش مورد‌نظر، یخچالی تهیه کنید که ظرفیت اسمی بیشتری از ظرفیت مورد نیاز شما داشته باشد. در حالی که انتخاب ظرفیت مناسب شاید سخت ترین و مهم ترین بخش خرید یخچال فریزر به حساب بیاید. به طور معمول برای یک خانواده دو نفره یخچالی با ظرفیت 160 تا 200 لیتر کفایت می کند اما برای خانواده های پرجمعیت بهتر است سراغ مدل های 500 تا 700 لیتری بروید که شامل مدل های ساید بای ساید و دوقلو می شود.

  • مصرف انرژی

یخچال‌ها همیشه جزو پرمصرف‌ترین وسایل برقی بودند و نقش زیادی در ارقام موجود روی قبض برق ایفا می‌کردند؛ اما امروزه به‌لطف فناوری‌های پیشرفته، مصرف برق یخچال‌ها بسیار کم شده است. شرکت‌های سازنده‌ این لوازم‌خانگی هم، از مصرف انرژی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار برای بازاریابی یخچال‌هایشان استفاده می‌کنند. در بین یخچال های موجود در بازار ایران چه مدل های تولید داخلی و چه مدل های وارداتی می توانید مدل هایی در رده مصرف انرژی A پیدا کنید اما برچسب مصرف انرژی +A را تنها در مدل های وارداتی می بینید. این برچسب هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ میران به صرفه و اقتصادی بودن یخچال اهمیت زیادی دارد.

کلام آخر:

فراموش نکنید تمام موارد یادشده جزو نکات فنی خرید یخچال فریزر هستند. سلیقه و پسند اعضای خانواده و همچنین دکوراسیون منزل مؤلفه‌های دیگری هستند که باید منحصرا توسط شما مد نظر قرار بگیرند. همچنین باید در نظر داشته باشید که استفاده از کربن در بدنه و لاستیک دور درِ ضدباکتری در یخچال و فریزر، باعث می‌شود مواد غذایی ماندگاری بیشتری داشته باشد و بوی غذا درون کل محفظه یخچال یا فریزر پخش نشود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد