نکات طلایی برای خرید تلویزیون

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:08
نکات طلایی برای خرید تلویزیون

خلاصه مقاله :‌ برای خرید تلویزیون از بین انواع مختلف آن باید با توجه به میزان بودجه، کیفیت پخش تصویر و صدا، فاصله نشیمنگاه تا تلویزیون و ابعاد تلویزیون بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خرید تلویزیون به دلیل تنوع بالای این محصول در بازار به دقت و بررسی کافی نیاز دارد. خانواده‌ها معمولاً در هنگام خرید تلویزیون با ویژگی‌های متنوع و اسامی مختلفی روبه‌رو می‌شوند که کار انتخاب مدل مناسب را سخت می‌کند و باعث سردرگمی افراد در انتخاب مدل مناسب می‌شود.در این متن به شما کمک میشود که مسیر راحتتری را برای خرید تلویزیون سپری کنید.

  • ابعاد و سایز تلویزیون

اگر درگیر خرید اسباب و لوازم خانه به خصوص تلویزیون شده باشید می‌دانید که ارزیابی اینکه چه ابعادی از صفحه نمایش تلویزیون می‌تواند برای اتاق یا سالن مناسب باشد چقدر سخت است. انتخاب سایز نمایشگر تنها به شما و سالنی که در اختیار دارید بستگی دارد. تلویزیون ها با سایز های متنوع تولید شده اند و شما هر سایزی را که انتخاب کنید با تنوع مدل ها مواجه خواهید شد و در بین مدل های موجود می توانید یکی را انتخاب نمایید.

  • کیفیت صفحه‌نمایش

کیفیت صفحه‌نمایش نیز یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب تلویزیون است و ممکن است که اسامی مختلف شما را گیج کرده باشد. به طور کلی اگر بخواهیم به کیفیت‌های مهم موجود در بازار اشاره‌کنیم در حال حاضر دو کیفیت FULL HD و  4K بیشترین گستردگی را در بازار دارند.

  • کیفیت تصویر

 توجه به  کیفیت تصویر در خرید تلویزیون اهمیت زیادی دارد. زیرا از مواردی است که کاربران در هنگام تماشای تلویزیون با آن سروکار دارند. میزان پیکسل های به کار رفته در ساخت تصاویر کیفیت آن ها را تعیین می کند. هر چه رزولوشن تصویر بالاتر باشد تعداد پیکسل ها بیشتر شده و کاربرد کیفیت مطلوبتری را در هنگام به نمایش در آمدن تصاویر مشاهده خواهد کرد. هنگام خرید، رزولوشن تلویزیون را حتما چک کنید.

  • تلویزیون هوشمند

در مورد هوشمند بودن تلویزیون و ویژگی‌های آن بسیار می‌توان بحث کرد که در مقالات دیگر به بررسی آن پرداخته می‌شود. به طور کلی هوشمند بودن، تلویزیون را به چیزی فراتر از یک تلویزیون تبدیل می‌کند و می‌توان کارهای مختلفی را با تلویزیون انجام داد؛ اما این امکانات اضافه قطعاً هزینه‌هایی نیز دارد. به طور کلی پیشنهاد ما این است که تا حد امکان اگر خیلی مشکل مالی ندارید و افراد آشنا به اینترنت و تکنولوژی روز در خانواده شما وجود دارند سعی کنید که انتخاب شما تلویزیونی از نوع هوشمند آن باشد اما اگر محدودیت بودجه ای دارید حذف این گزینه می‌تواند کار را برای شما راحت تر کرده و به شما در انتخاب تلویزیون مناسب کمک کند.

  • خمیده یا تخت بودن صفحه‌نمایش

یکی از ویژگی‌های جدیدی که به تلویزیون‌ها اضافه شده است خمیده بودن صفحه نمایش است که جلوه زیبایی نیز دارد. مدل‌های خمیده اکثراً در سایزهای بزرگ موجود هستند و  قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های تخت دارند. به طور کلی پیشنهاد ما این است که در تلویزیون‌های با سایز بزرگ بالاتر از پنجاه اینچ خمیده بودن گزینه بسیار خوبی است بنابراین سعی کنید که در صورت امکان از مدل‌های خمیده خریداری کنید .

  • قیمت تلویزیون های OLED

قیمت تلویزیون OLED در مقایسه با کیفیت فوق العاده ای که ارائه می دهد، بسیار مناسب است. تکنولوژی و ساخت فوق العاده ی این تلویزیون ها چندان بالاست که قیمت شان با توجه به آن ها کاملا مطلوب می باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد