راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:07
راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی چند سالی است که به کمک بانوان شاغل و حتی خانه دار آمده و آن ها را از شستن ظرف های کثیف آسوده کرده است. بهتر است قبل از خرید حتما این راهنما را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری از ماشین ظرفشویی به دست بیاورید.

آسودگی و راحتی زمانی بیشتر درک می شود که تعداد خیلی زیادی مهمان دارید و انبوهی ظرف کثیف و نشسته در آشپزخانه و سینک ظرفشویی تلنبار شده و بهترین حس این است که یک دستگاه به یاری شما بیاید و تمام ظرف ها را به بهترین نحو بشوید و آبکشی کند و سپس خشک نماید. یک دستگاه خودکار مانند ماشین ظرفشویی، ظرف‌های کثیف را می‌شوید و آبکشی می کند و تمیز می‌کند؛ تنها‌ کاری که ما باید انجام دهیم، این است که ماشین را پر از ظرف کنیم، پودر شوینده را اضافه کنیم، دکمه شست‌وشو را تنظیم کنیم و دکمه روشن را فشار دهیم. ماشین ظرفشویی چند سالی است که به کمک بانوان شاغل و حتی خانه دار آمده و آن ها را از شستن ظرف های کثیف آسوده کرده است.  بهتر است قبل از خرید حتما این راهنما را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری از ماشین ظرفشویی به دست بیاورید.

    • انواع ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی در سه نوع توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی ایستاده  در بازار موجود است.

    • تعداد پمپ آبپاش

اگر قصد خرید دارید حتما دنبال ماشین های ظرفشویی که حاوی بیشترین  و بهترین پمپ آبپاش هستند باشید. مدل های مناسب دارای یک پمپ آبپاش هستند درحالی که مدل های بهتر و کارامد تر دارای بیشتر از سه پمپ آبپاش می باشند.

    • مصرف انرژی

برای خرید ماشین ظرفشویی پول بیشتری خرج کنید و دستگاهی خریداری کنید که کمترین انرژی را مصرف کند و برچسب انرژی داشته باشد ، در این صورت با بالا رفتن هزینه آب و برق دیگر جای نگرانی ندارید. مقدار مصرف برق ماشین های ظرفشویی بیشتر از هرچیز  به تکنولوژی به کار گرفته شده در آن و قطعات الکترونیکی اش بستگی دارد.

    • خشک کن

ممکن است ماشین ظرفشویی دارای سیستم خشک کن بدون گرما باشد که میشود  از آن استفاده کرد. و بعضی  دستگاه ها قدیمی تر است و مجهز به این سیستم نمی باشد، می توانید بعد از پایان آبکشی و شست و شو، ظرفشویی را خاموش کنید و درب دستگاه را باز بگذارید تا جریان هوا ظرف های شما را خشک کند.

    • میزان صدا

میزان صدا تولید شده از دستگاه هم مهم است و اگر با سر و صدای ماشین ظرفشویی مشکلی دارید و یا باعث بهم زدن آرامش شما واعضای خانواده تان می شود مدل‌های دارای عایق صوتی و کم صدا را حتما انتخاب کنید.

    • ضمانت نامه

ضمانت نامه ماشین ظرفشویی را هم به دقت بررسی کنید و در مورد آن اطمینان پیدا کنید که همه جزئیات  ماشین ظرفشویی در آن درج شده باشد.  اکثر قریب به اتفاق ماشین ظرفشویی ها  دارای یک سال گارانتی  هستند که شامل تعمیرات و تعویض قطعات می شود.

 

    • تعداد کشو

در ماشین ظرفشویی هایی که دارای سه کشو هستند نسبت به مدل هایی که حاوی مدل قدیمی دو کشویی هستند  برتری خاصی دیده می شود. طبقات کوتاه برای ظروفی که ارتفاع زیادی ندارند  مانند فنجانها یا سایر ظروف کوچک ایده آل است. بعضی از مدل ها طراحی ویژه ای برای سبد چنگال و چاقو  دارند که می شود سبد را برای استفاده بهتر  و بهینه از فضا به دو یا سه قسمت تقسیم کرد.

    • برترین برند

از چند ماشین ظرفشویی برتر در بازار ایران  میتوان بوش-ال جی-سامسونگ –ویرپول را نام برد.

    • تعداد ظرف ها

حتما از ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی استفاده نمایید. تعداد ظرف ها هیچ تغییری در مصرف آب ماشین نمی دهد. توصیه می شود ظرف ها را در طول روز داخل ماشین ظرفشویی جمع کنید و فقط یک بار در ساعاتی که اوج مصرف نیست آن را  استفاده کنید و به کار بیاندازید.

    • مقدار پودر

از پودر ظرفشویی به اندازه ای که لازم است استفاده کنید؛ چون ریختن پودر زیاد، هیچ تاثیری به سزایی در تمیز ترشدن ظروف شما نخواهد داشت. همه ردیف ها را پر کنید ظرف ها را طبق دستورالعمل تولید کننده در ماشین ظرفشویی قرار دهید، تا از آب و انرژی حداکثر استفاده صورت بگیرد، اما مراقب باشید این امر به گونه ای نباشد که گردش آب در ماشین ظرفشویی به راحتی صورت نگیرد و ظرف ها کاملاً تمیز نشوند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد