راهنمای خرید غذاساز مناسب

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:06
راهنمای خرید غذاساز مناسب

 وسیله ای که شاید در ابتدا از لوازم ضروری و واجب آشپزخانه به حساب نیاید اما وسیه ای پر کاربرد است که در طی روز و کار در آشپزخانه حداقل یک بار را از آن حتما استفاده خواهید کرد. غذاساز ابزاری است که طراحی شده است برای انجام سریع و راحت کارهای مکرر آشپزخانه ی شما.

توقع ماشینی شدن زندگی ها و کاربرد وسایل مختلف در زندگی روزمره، در دنیایی که تکنولوژی با سرعت خیلی زیاد در حال و پیش روی است خیلی چیز عجیبی نیست. وسیله ای که شاید در ابتدا  از لوازم ضروری  و واجب آشپزخانه به حساب نیاید اما وسیه ای پر کاربرد است که در طی روز  و کار در آشپزخانه حداقل یک بار را از آن حتما استفاده خواهید کرد. غذاساز ابزاری است که طراحی شده است برای انجام سریع و راحت کارهای مکرر آشپزخانه ی شما. با استفاده از این ابزار آسیاب کردن، خرد کردن، ورقه کردن، ریز‌ریز کردن، میکس کردن و نگینی کردن وکارهای تکراری این چنینی و سخت بسیار ساده‌تر انجام می‌گیرد .وسیله ای که به بانوان کمک می کند تا در آشپزخانه غذای شیکی طبغ شود دستگاه غذا ساز است. هنگام خرید آن به نکات زیر توجه کنید .

  • گنجایش

گنجایش غذاساز و توجه به آن را فراموش نکنید. با توجه به میزان استفاده از غذاساز و نیاز خانواده خود می توانید اندازه بزرگ، متوسط و یا سایز کوچک آن را انتخاب کنید. گنجایش هر یک از سایزهای غذاساز با هم بسیار متفاوت است و به اندازه و میزان مشخص و معینی گنجایش دارد.

  • جنس تیغه

داشتن تعداد زیاد تیغه با قابلیت تعویض دلیل اصلی کارایی و همه کاره  بودن غذاساز ها است که می توانید از آن ها استفاده کنید. تیغه های قدیمی و معمولی که همه غذاساز ها دارند، برای خرد کردن و ریزکردن به کار می رود. برخی از غذاساز ها تیغه پلاستیکی و یا برخی دیگر فلزی دارند. تیغه های فلزی بخاطر تیزبودن و طول عمر مفید بیشتر، نسبت به مدل پلاستیکی بهتر است و دوام و استحکام  بیشتری دارد.

  • قدرت موتور

هر چقدر مقدار نیروی موتور دستگاه غذاساز ببیشتر باشد، کارهای تهیه و میکس غذا سریع تر و بهتر انجام می شود. نیروی موتور غذاساز ازچهارصد وات تا هزار وات متفاوت است .سعی کنید قوی ترین  و کارامد ترین مدل را انتخاب کنید چون از این دستگاه استفاده زیادی خواهید کرد. تنظیمات سرعت در غذاساز های مختلف هم متفاوت است به این نکته هم توجه کنید. بعضی از غذاساز ها دو حالت روشن و خاموش را بیشتر ندارند  اما در برخی مدل‌ها تا چهارده حالت سرعت در نظر گرفته شده است. این سرعت‌های مختلف و متفاوت می‌توانند باتوجه به عملکردی که مد نظرتان است کارایی دستگاه را بالاتر ببرد و ارتقا دهد.

  • تولید صدا

ممکن است غذاسازی بخرید که کار کردن با آن به علت سر و صدای زیاد برای شما  آزاردهنده باشد تاحدی که انگیزه‌ و تمایلی برای استفاده از آن را اصلا نداشته باشید در هنگام خرید حتما  به این نکته مهم توجه کنید.

  • گارانتی و ایمنی

محصولی را انتخاب نمایید که گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب و کافی را داشته باشد. برای کمی ارزان تر خریدن، حتی اگر به دنبال مدل گران قیمتی هستید که کارایی طولانی و مطمئنی دارد، گارانتی را فدا نکنید. همچنین مدلی را گزینش کنید که به طور گسترده در بازار یافت شده و از نظر دفاتر خدماتی  در محل و شهر زندگی شما پوشش خوبی را دارا باشد. اصولا قطعات و لوازم یدکی این محصولات راحت تر و بیشتر در دسترس هستند. ایمنی دستگاه غذاساز نکته ای است که بسیار مهم است و باید به آن توجه شود مانند درب های قفل شونده و خاموش ماندن دستگاه در صورت بسته نشدن درب ظرفحتما این نکات را مد نظر داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد