چند نکته برای خرید ماکروویو

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:05
چند نکته برای خرید ماکروویو

در عصر امروز در بسیاری از خانه ها و رستوران ها، پختن و گرم کردن غذاها با دستگاه های ماکروفر که باعث بسیار ساده و سریع انجام شدن کارها شده است، جایگزین روش های پخت سنتی و قدیمی گردیده است.

مایکروویو یا ماکروفر یکی از لوازم برقی است که می‌تواند در بخش آشپزخانه شما بسیار کاربردی باشد. بهره بردن از مایکروفر نه تنها موجب افزایش سرعت پخت و پز می شود، بلکه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و برق هم می شود. در عصر امروز در بسیاری از خانه ها و رستوران ها، پختن و گرم کردن غذاها با دستگاه های ماکروفر که باعث بسیار ساده و سریع انجام شدن کارها شده است، جایگزین روش های پخت سنتی و قدیمی گردیده است.

  • اندازه

این موضوع مهمی است که ماکروویوی با اندازه مناسب پیدا کنید که موارد غذایی شما را برطرف کند و در فضای مناسب در آشپزخانه شما قرار بگیرد. ابتدا فضایی را که می خواهید ماکروفر را در آنجا قرار دهید اندازه گیری کنید. و بعد عرض و عمق ارتفاع ماکروفری را که مدنظر دارید اندازه گیری کنید تا از هماهنگ بودن آن با فضای کاری که دارید اطمینان داشته باشید.

مورد بعدی اندازه ظرفیت داخلی ماکروفر است. اگر از مایکروفر برای پخت و پز کامل و همیشگی وعده های غذایی برای کل خانواده استفاده می کنید، به مایکروفرهای بزرگ تر با توان بالاتری نیاز پیدا می کنید. برای تخمین ظرفیت داخلی مایکروفر یکی از کارها این است که سایز بزرگ ترین ظرفی را که دارید و می خواهید از آن برای مایکروفر استفاده کنید را هنگام خرید مایکروفر در نظر داشته باشید.

  • انواع ماکروفر

ماکروفرهای خانگی در مدل ها و سبک های مختلفی تهیه و تولید می شوند.

  • ماکروفر رومیزی

ماکروفر رومیزی با قابلیت حمل معمولی ترین نوع ماکروفر در بین مصرف کنندگان برای گرم کردن غذاها، یخ زدایی و آب کردن یخ مواد غذایی، و کارهای وقت گیری مثل پخت و پز است. به طور کلی و در مجموع هزینه  و قیمت این مدل مایکروفر از بقیه مدل ها کمتر است و نسبت به دو مدل دیگر بسیار راحت ترو ساده تر نصب می شود. کافی است جای کافی روی کابینت اشپزخانه تان برای قرار دادن مایکروفر رومیزی داشته باشید و دوشاخه آن را به پریز وصل کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

  • ماکروفر توکار

ماکروفرهای توکار یا کشویی که در داخل کابینت های سفارشی و یا دیوار نصب می شوند، نسبتا جدید و نو بوده و گران ترین نوع ماکروفر هستند که نصب آن ها نیاز به متخصص این کار دارد.

  • فواید مایکروفر

بعضی از فواید استفاده از ماکروفر را در متن به آن اشاره می کنیم.

  • حفظ ارزش غذایی: غذای طبخ شده با ماکروفر ارزش غذایی بالاتری نسبت به غذای پخته شده با روش‌های سنتی و قدیمی دارد و کمتر مواد مهم و مغذی خود را از دست می‌دهد.
  • ایمنی: آشپزی با ماکروفر به دلیل استفاده نکردن از آتش ذاتاً دارای ایمنی است. علاوه بر این مورد ، جهت اطمینان خاطر، ماکروفرها معمولا به چند تا سیستم امنیتی مختلف هم مجهز هستند تا در صورت پخت بیش از حد غذا، با قطع خودکار و اتوماتیک عملیات پخت‌و‌پز مانع از آتش گیری آن بشوند.
  • پخت سریع: آشپزی با مایکروفر سریعتر از هر روش پخت و پز دیگر مانند گاز یا اجاق الکتریکی و تستر و آون است.
  • آیا استفاده از مایکروفر ضرر دارد؟

اگر از ماکروفرها به شکل درست استفاده کنیم، یک روش مطمئن و سریع برای طبخ و پخت غذا هستند و غذا به خوبی در بعضی موارد حتی بیشتر از روش های دیگر پخت، پر خاصیت می ماند. به مجرد اینکه برق دستگاه را قطع می کنید و درب ماکروفر را باز می کنید، امواج الکترومغناطیسی متوقف می شوند. بر خلاف تصور عوام و خیلی از افراد این امواج در غذا باقی نمی ماند و رادیو اکتیو و مضر نمی شود.

حتما دقت کنید در صورتی که در ماکروفر شما آسیب دیده  و خراب باشد، هنگام پخت و پز امواج می توانند به بیرون راهی پیدا کنند. پس حتما باید هر چه سریع تر برای تعمیر ماکروفر تان اقدام کنید و آن را به یک تعمیرکار ماکروفر نشان دهید تا در صورت نیاز در آن تعویض و یا تعمیر شود. یک ماکروفر کاملا سالم به خوبی کار می کند، و باید کاملا ایمن باشد. اما به طور کلی بهتر است موقع استفاده از ماکروفر، حتما فاصله حداقل سی سانتی متری از آن را قطعا رعایت کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد