خرید جارو برقی مناسب

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 17:05
خرید جارو برقی مناسب

جاروبرقی هنوز هم در گروه پرطرفدارترین و خواستنی ترین وسایل نظافت بوده و از اجزای اصلی لوازم خانگی به حساب می آید. هرچند جاروبرقی امروزه با پیشرفت های خیره کننده تکنولوژی و دارا بودن قابلیت هاو کارایی های بیشتر و مدرن تر، کار نظافت و تمیزی خانه را به راحتی و آسانی انجام می دهد، اما اگر با دقت و وسواس انتخاب نشود، می تواند دردسر بیشتری را تولید کند.

جاروبرقی هنوز هم در گروه پرطرفدارترین و خواستنی ترین وسایل نظافت بوده و از اجزای اصلی لوازم خانگی به حساب می آید. هرچند جاروبرقی امروزه با پیشرفت های خیره کننده تکنولوژی و دارا بودن قابلیت هاو کارایی های بیشتر و مدرن تر، کار نظافت و تمیزی خانه را به راحتی و آسانی انجام می دهد، اما اگر با دقت و وسواس انتخاب نشود، می تواند دردسر بیشتری را تولید کند. در این متن راهنمای خرید مشخصاتی که باید در انتخاب و خرید یک جاروبرقی موردتوجه قرار گیرد برای شما بیان می‌شوند.

  • وزن

وزن جارو برقی فاکتور مهمی است در بعضی جاروبرقی ها، دستگاه اصلی یا لوله  خرطومی خیلی سنگین است طوری  که حرکت دادن آن و کار نظافت را سخت و خسته کننده می کند و می تواند به مرور به دست، کمر و اعضای بدن آسیب برسانند. پس لطفا قبل از خرید جاروبرقی حتما مقدار سنگینی بدنه و دسته آن را کنترل کنید.

  • قدرت و کشش موتور

جارو برقی های حاوی کیسه به طور کلی دارای قدرت مکش بسیار بالایی هستند و این حالت برای قسمتی از منزل تان که از فرش ضخیم و پرزدار استفاده شده و یا آن گروه از افرادی که درخانه خود از حیوانات خانگی مثل سگ و گربه استفاده می کنند،  می تواند بسیارکارامد باشد. اما اگر شما از جارو برقی فقط برای سطح های سخت وسفت مانند موکت استفاده می کنید لازم نیست از این جارو برقی ها استفاده کنید.

  • کیسه جارو برقی

بعضی از جاروبرقی ها آشغال ها را داخل کیسه جمع می کنند و بعضی دیگر بدون نیاز به کیسه آن ها را بسیار فشرده کرده و در محفظه ای جمع  آوری می کنند. بعضی جاروبرقی ها هم، هم کارایی کار با کیسه و هم بدون کیسه را نیز دارند. همین طور در بعضی جاروهایی که با کیسه کار می کنند این کیسه می تواند دایمی و در موارد دیگر قابل تعویض باشد، ولی برای حفظ بهداشت و سلامتی بهتر است جاروبرقی هایی را انتخاب کنیم که کیسه آن ها قابل تعویض باشدتا زود به زود تخلیه شوند. اما این دو ویژگی گزینه برتری یکی از آن بر دیگری نیست و هرکدام از آنها طرفداران و دوستاران و مخالفانی دارند. اما این خود شما هستید که با در نظر گرفتن شرایط خاص خود بهترین انتخاب را تیک می زنید. 

  • طول کابل برق

هرچقدر طول سیم برق جارو بیشتر باشد راحت تر می توان جاروبرقی را به مناطق مختلف و دور از محل اتصال آن به برق، حرکت داد و برد.

  • چند‌کاره بودن

سعی کنید جاروبرقی‌‌ای انتخاب کنید که ابزار جانبی مناسبی برای جاروکشیدن کنج ها ،زوایه‌ها، مبلمان و پرده‌ها را داشته باشد. به این صورت ساده ‌تر می‌توانید تمامی گوشه و کنار منزل تان را با کمک آن جارو کنید.

  • میزان صدا

انتخاب یک جاروبرقی کم‌صدا و  حتی بی‌صدا در زمان هایی که اعضای خانواده تان خواب هستند به شما امکان می‌دهد تا از این فرصت برای تمیز کردن منزل استفاده کنید. موقع خرید جاروبرقی حتما از میزان صدای آن اطمینان پیدا کنید. اما همیشه به یاد داشته باشید با کمترین تغییر در صدای جاروبرقی، آن را  حتما به تعمیرکار نشان دهید.

  • نکات مهم برای نگهداری
  • از جارو برقی های معمولی که عاری از مخزن جمع آوری آب هستند، برای جمع آوری آب یا مایعات ریخته شده روی زمین استفاده نکنید. این کار موجب سوختن دستگاه و اختلال در عملکرد موتور آن می شود.حتما مراقب باشید .
  • در صورتی‌که برای مدت طولانی از جاروبرقی استفاده کنید، احتمال آسیب دیدن موتور دستگاه افزایش می‌یابد برای افزایش عمر جاروبرقی‌ فقط سی دقیقه به صورت مداوم از آن استفاده کنید.
  • ماهی یک بار تمامی لوازم جانبی جاروبرقی مثل فرچه و دستگیره های آن را از آن خارج کنید و با یک پارچه مرطوب بخش داخلی جاروبرقی، لوله و اتصالات آن را خوب تمیز کنید و اجازه دهید که یك ساعت در جاروبرقی باز بماند تا رطوبت و بوی آن کاملا از بین برود.
  • هرگز با جاروبرقی زباله‌های نم دار، شیشه شکسته بزرگ، سیگار روشن، زباله‌های تیز و شاخ و برگ ها را جارو نکنید. این کار باعث آسیب دیدن لوله خرطومی و بخش‌های داخلی جاروبرقی می‌شود.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد