راهنمای خرید سولاردام

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:56
راهنمای خرید سولاردام

سولاردام یکی از لوازم برقی است که می‌تواند در بخش آشپزخانه شما بسیار کاربردی باشد. بهره بردن از سولاردام نه تنها موجب افزایش سرعت پخت و پز می شود، بلکه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و برق هم می شود.

سولاردام یکی از لوازم برقی است که می‌تواند در بخش آشپزخانه شما بسیار کاربردی باشد. بهره بردن از سولاردام نه تنها موجب افزایش سرعت پخت و پز می شود، بلکه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و برق هم می شود. در عصر امروز در بسیاری از خانه ها و رستوران ها، پختن و گرم کردن غذا ها با دستگاه های سولاردام که  باعث بسیار ساده و سریع انجام شدن کارها شده است، جایگزین روش های پخت سنتی و قدیمی گردیده است.

موضوع مهمی است که سولاردامی با اندازه مناسب پیدا کنید که موارد غذایی شما را برطرف کند و در فضای مناسب در آشپزخانه شما قرار بگیرد. ابتدا فضایی را که می خواهید سولاردام را در آنجا قرار دهید اندازه گیری کنید. و بعد عرض و عمق ارتفاع سولاردامی را که مد نظر دارید اندازه گیری کنید تا از هماهنگ بودن آن با فضای کاری که دارید اطمینان داشته باشید.

ایمنی

آشپزی با سولاردام به دلیل استفاده نکردن از آتش ذاتاً  دارای ایمنی است. علاوه بر این مورد ، جهت اطمینان خاطر، سولاردام ها معمولا به یک  سیستم امنیتی هم مجهز هستند تا در صورت پخت بیش از حد غذا، با قطع خودکار و اتوماتیک عملیات پخت‌و‌پز مانع از آتش گیری آن شوند.

ظرفیت داخلی

اگر از سولاردام برای پخت و پز کامل و همیشگی وعده های غذایی برای کل خانواده استفاده می کنید، به سولاردام های بزرگ تر با توان بالاتری نیاز پیدا می کنید. برای تخمین ظرفیت داخلی سولاردام یکی از کارها این است که سایز بزرگ ترین ظرفی را که دارید و می خواهید از آن برای سولاردام استفاده کنید را هنگام خرید سولاردام در نظر داشته باشید.

حفظ ارزش مواد غذایی

از آنجایی که زمان درگیری  غذا با آب  داخل قابلمه خیلی کمتر از روش های معمولی برای پخت است، پس یک سری از ویتامین ها و املاح و موادی که در روش پخت معمولی بیشتر دستخوش کاهش هستند در سولاردام فرصت کمتری برای کم شدن دارند. پس ارزش غذایی در سولاردام نسبت به قایلمه  بیشتر نگهداری می شود. مانند ویتامین ها ی ث و ب که می شود به آن اشاره کرد.

سولاردام رومیزی

سولاردام رومیزی با قابلیت حمل معمولی ترین نوع سولاردام در بین مصرف کنندگان برای گرم کردن غذاها، یخ زدایی مواد فریزری و آب کردن یخ مواد غذایی، و کارهای وقت گیری مثل پخت و پز است. به طور کلی و در مجموع هزینه  و قیمت این مدل سولاردام از بقیه مدل ها کمتر است. کافی است جای کافی روی کابینت اشپزخانه تان برای قرار دادن سولاردام رومیزی داشته باشید و دوشاخه آن را به پریز وصل کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد