راهنمای خرید میوه خشک کن

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:39

خرید بعضی مواد غذایی خشک ‌شده آماده گران است و اگر خودتان برای خشک‌ کردن‌ آن ها حاضر شوید، در هزینه‌های تان هم صرفه‌جویی می‌گردد. با دستگاه‌های خانگی خشک‌ کن مواد غذایی می‌ توانید میوه خشک خانواده را خودتان تهیه نمایید.

می دانید که خریدن میوه خشک آماده خیلی به نفع و مقرون‌ به‌ صرفه نیست. خرید بعضی مواد غذایی خشک ‌شده آماده گران است و اگر خودتان برای خشک‌ کردن‌ آن ها حاضر شوید، در هزینه‌های تان هم صرفه‌جویی می‌گردد. با دستگاه‌های خانگی خشک‌ کن مواد غذایی می‌ توانید میوه خشک خانواده را خودتان تهیه نمایید. اصولا دستگاه‌های خشک‌ کن مواد غذایی آب داخل خوراکی‌ها را حذف می کند،  و اکثر ویتامین‌ها و مواد مفید را باقی نگه می دارد.در مورد مزیت داشتن دستگاه‌های خشک کن مواد غذایی مهم‌ترین توجیه داشتنش می‌توان به جلوگیری از خرابی مواد و حفظ ویتامین‌ها و مواد معدنی آن باشد. خشک‌ کن‌ها با از بین ‌بردن آب داخل خوراکی‌ها مانع رشد عوامل میکروبی و درنهایت افزایش ماندگاری مواد غذایی تا ماه‌ها می‌شود. کار با دستگاه‌های خشک‌ کن فرایند سخت خاصی ندارد.

  • اندازه و سایز

حتما پیش از خرید وسیله ها و کالا هایی مانند میوه خشک‌ کن اول باید ببینید در کجای منزل قرارمی دهید و چقدر برایش جا دارید. درمجموع اگر این وسیله را برای استفاده در بعضی مواقع می‌ خواهید، خرید مدل‌ های بزرگ و فضا پرکن خیلی منطقی به نظر نمی آید.

  • میزان صدا

صدای زیاد و بلند دستگاه های میوه خشک‌ کن با توجه به داشتن فن های جریان هوا طبیع به نظر می آید.این صدا با سرعت چرخش  هوا در دستگاه و همچنین توان دستگاه رابطه مستقیمی دارد.این نکته را در نظر بگیرید.

  • قدرت موتورو توان مصرفی

هر چقدر مقدار نیروی موتور دستگاه میوه خشک‌ کن ببیشتر باشد، کارهای تهیه و آماده سازی میوه سریع تر و بهتر انجام می شود. نیروی موتور میوه خشک‌ کن ازسیصد وات تا هزار وات متفاوت است .سعی کنید قوی ترین  و کارامد ترین مدل را انتخاب کنید.

  • محدوده دمایی

میوه خشک‌ کن‌ های دارای ترموستات ‌ به‌ خاطر برخورداری از گزینه تنظیم دما برتری بیشتری دارند. پس می‌توان روی کیفیت نهایی کار کنترل بیشتری داشته باشید و از خشک‌ شدگی زیاد مواد جلوگیری کنید.

  • جنس بدنه

برخی از میوه خشک‌ کن‌ ها جنس پلاستیکی و یا برخی دیگر فلزی دارند. جنس فلزی بخاطر ضد زنگ بودن و طول عمر مفید بیشتر، نسبت به مدل پلاستیکی بهتر است و دوام و استحکام  بیشتری دارد.

  • وجود سینی و تایمر

دستگاه های میوه خشک کن دارای دو نوع سینی و توری هستند از سینی برای خوراکی هایی مانند لواشک وتوری برای خشک کردن میوه ها استفاده می شود.وجود تایمراز قابلیت های خوب به شمار می رود. دستگاه‌ های تایمردار پس از پایان کار زنگ می‌ زنند و خودشان ازآماده سازی محصول خبر می دهند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد