ظروف سرو پذیرایی کریستالی

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:21
ظروف سرو پذیرایی کریستالی

بیشتر از ظروف سرو پذیرایی کریستال برای مناسبت ها و مراسم های خاص و نه به صورت روزمره استفاده می شود. این سرویس ها زیبایی چشم نوازی دارند که قیمت بالای آن را توجیه می کنند.

ظروف سرو پذیرایی کریستالی به دلیل زیبایی منحصر به فرد و ظاهری پرنقش و نگار، گل سرسبد همه ظروف خانه ها است. با این حال خرید ظروف کریستالی و تشخیص اصل بودن آن به همین راحتی نیست. از گذشته ظروف کریستالی بخش مهمی از جهیزیه را تشکیل می دادند و در مهمانی ها از آن ها استفاده می شدند. معمولا از ظروف سرو پذیرایی برای مناسبت ها و مراسم های خاص و نه به صورت روزمره استفاده می شود. به دلیل این که ظروف سرو پذیرایی بسیار گرانقیمت بوده و شست و شوی آن ها کار راحتی نیست. بسیاری افراد حتی از ظروف سرو پذیرایی کلکسیونی درست می کنند و این ظروف صرفا برای آن ها جنبه تزئینی دارند.

انواع ظروف سرو پذیرایی کریستالی

ظروف سرو پذیرایی کریستالی را در طرح ها و نقش های متنوع و زیبایی می سازند. برخی از ظروف سرو پذیرایی پر کاربرد عبارتند از:

  • لیوان، فنجان و استکان برای سرو شربت، نوشیدنی و چای
  • قندان، آجیل خوری و شکلات خوری که بیشتر دردار بوده و در دو نوع پایه دار و بدون پایه هستند.
  • میوه خوری و شیرینی خوری که در دو نوع پایه دار و بدون پایه ساخته می شوند.
  • قاشق سرو آجیل
  • بستنی خوری

البته به غیر از این ها مدل های بسیار زیادی از ظروف کریستالی دارند که کاربردشان کمتر می باشد. از آن جمله می توان به بشقاب، زیردستی، کارد و چنگال، انواع کاسه ها و پیاله های گوناگون اشاره کرد.

چطور کریستال اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

معمولا فروشنده ها شیشه را به جای کریستال معرفی نمی کنند، ولی می تواند به جای کریستال اصل به شما کریستالین یا کریستالیت را به نام کریستال اصل بفروشد. این دو مورد هم کریستال بوده ولی منظور از کریستال اصل بهترین و مرغوب ترین نوع کرستال، همان کریستال دارای اکسید سرب 24 درصد می باشد. کریستالیت اکسید سرب نداشته و وزن آن کمتر است، بنابراین قیمت آن ارزان تر می باشد. کریستالین کمتر از 24 درصد اکسید سرب داشته و سبک تر است، همچنین درخشندگی کمتری نسبت به کریستال اصل دارد. ظروفی که چین به نام برندهای چک و آلمان به فروش می رساند، در اصل همین کریستالین می باشند. ظروف سرو پذیرایی را از فروشندگان معتبر خریداری کرده و کریستال های اصل چک، آلمان و نظیر آن ها فاکتور فروش و شناسنامه داشته باشند. در کریستال های اصل طرح ها به زیبایی کنده کاری شده و هیچ عیب و ایرادی در آن ها دیده نمی شوند.

در کریستال های اصل لبه ها کج و نامتقارن نبوده و شفافیت و درخشندگی قابل توجهی دارند. وزن ظروف کریستالی اصل به طور محسوس نسبت به مشابه چینی آن بیشتر است. در هنگام خرید ظروف کریستالی تنها به مارک آن و گفته های فروشنده اکتفا نکنید و محصول را به دقت بررسی نمایید.

بهترین برندها برای ظروف سرو پذیرایی کریستالی

بهترین کارخانه های تولید کننده ظروف کریستالی در کشورهایی مانند چک، آلمان، ایتالیا، فرانسه، لهستان و ژاپن می باشند. بعضی از معروف ترین این مارک ها و برندها بوهمیای چک، ناخمن آلمان، سوگای ژاپن و آرکروک فرانسه بوده که بسیاری از آن ها برای ما آشنا هستند. پیدا کردن بهترین مارک ظروف سرو پذیرایی کریستالی یکی از دغدغه های تمام تازه عروس ها و علاقه مندان این سبک ظروف می باشد. کریستال ها هم مانند هر محصولی دارای انواع و اقسام مختلف بوده که انتخاب بهترین مارک در بین تنوع برندها بسیار دشوار است. در این میان بهترین مارک کریستال برای کشور چک و ژاپن بوده که به عنوان با کیفیت ترین انواع ظروف کریستالی شناخته شده اند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد