اصول کلیدی برای خرید ظروف سرو پذیرایی چینی

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:20
اصول کلیدی برای خرید ظروف سرو پذیرایی چینی

در هنگام خرید ظروف سرو پذیرایی چینی به زیبایی فرم، رعایت اصول طراحی، کاربردی بودن آن و رنگ و نقش دلخواه خود توجه داشته باشید.

هنگام خرید ظروف سرو پذیرایی چینی ممکن است به دلیل فشار فروشندگان غیر منصف و اطرافیان انتخاب نادرستی انجام دهید. به همین خاطر در این جا به بررسی چند اصل کلیدی برای خرید ظروف سرو پذیرایی چینی مناسب می پردازیم.

فرم و نقش ظروف سرو پذیرایی چینی

مهمترین نکته در خرید ظروف سرو پذیرایی چینی فرم، طرح و نقش روی آن می باشد. پس لازم است در هنگام انتخاب به زیبایی فرم، رعایت اصول طراحی، کاربردی بودن ظرف و رنگ و نقش دلخواه خود توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که ظروف سرو پذیرایی چینی سال های زیادی از خاطرات خوش زندگی شما را برایتان زنده می کنند و اگر چه مشاوره گرفتن از اطرافیان شما را در انتخابتان کمک می کند ولی در نهایت باید ظروف سرو پذیرایی چینی شما مطابق سلیقه و میل خودتان خریداری شود. ظروف سرو پذیرایی باید با توجه به نوع پذیرایی شما انتخاب شود، مثلا برای مراسم رسمی و پذیرایی از میهمانان خاص بیشتر از رنگ ها و نقش های کلاسیک و برای استفاده روزمره و دم دستی از رنگ های شاد و اشتها آور استفاده کنید.

کیفیت ظروف سرو پذیرایی چینی

علاوه بر زیبایی ظاهری باید به کیفیت ظروف چینی توجه کنید. مواردی مانند سبکی، شفافیت، استقامت در برابر ضربه و شوکهای حرارتی، ثابت ماندن طرح ونقش پس از شستشو در ماشین ظرفشویی از آن جمله هستند. ظروف سرو پذیرایی چینی با کیفیت، معمولا سبک و سخت می باشند. مقاومت بدنه در مقابل ضربه که موجب لب پر شدن ظرف می شود، از جمله مزیت های ظروف چینی باکیفیت است. همچنین چینی مرغوب در برابر شوک های حرارتی مقاوم بوده و در درجه حرارت های بالا دچار ترک خوردگی نمی شود.

قابلیت شستشوی ظروف سرو پذیرایی چینی در ماشین ظرفشویی

امروزه در بسیاری از کشورها ظروف را با استفاده از ماشین ظرفشویی می شویند. ثابت ماندن رنگ و مقاومت طرح و نقش ظروف چینی در برابر درجه حرارت بالا و مواد شوینده قوی در ماشین ظرفشویی از دیگر مزیت های ظروف سرو پذیرایی چینی مناسب می باشد. اگر می خواهید از ظروف چینی خود برای یک یا چند نوبت در روز استفاده کنید، ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را انتخاب نمایید تا در طول زمان با مشکل کم رنگ شدن طرح و نقش روی آن مواجه نشوید.

تنوع و تعداد قطعات کاربردی ظروف سرو پذیرایی چینی

یکی دیگر از موارد مهم در هنگام انتخاب ظروف سرو پذیرایی چینی نوع و تعداد قطعات موجود در آن است. برای یک خرید مناسب و مقرون به صرفه باید با توجه به الگوی مصرف خانواده تا حد امکان از خرید قطعات اضافی پرهیز کنید. مثلا اقلامی مانند جای دستمال کاغذی، جاشمعی، قاشق چینی و غیره معمولا ضروری به نظر نمی رسند. از طرف دیگر باید توجه کنید هنگام خرید اقلام ضروری مانند سرویس های غذاخوری، چایخوری، دیس با ابعاد متفاوت، سالادخوری، ظرف سوپ خوری، فنجان و نعلبکی و غیره را به تعداد کافی داشته باشد.

خرید ظروف سرو پذیرایی چینی از فروشگاه های معتبر

با توجه به اقلام سرویس پذیرایی و برای هماهنگی این اقلام بر روی میز پذیرایی، بهتر است ظروف چینی مورد نیاز خود را از فروشگاه هایی که همه این اقلام را به صورت یک بسته کامل می فروشند، تهیه کنید. در این صورت دغدغه ای برای خرید بقیه اقلام سر میز نخواهید داشت و می توانید در زمانی کوتاه بهترین خرید را یکجا انجام دهید. با خرید از فروشگاه های معتبر که محل عرضه مستقیم بهترین برندهای تجاری هستند، احتمال هر گونه تقلب را به حداقل می رسانید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد