نکات کاربردی در خرید ظروف پذیرایی

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:19
نکات کاربردی در خرید ظروف پذیرایی

برای خرید ظروف پذیرایی در ابتدا باید بدانید که برای چه بخشی از پذیرایی به آن ها نیاز دارید سپس با توجه به سلیقه و انواع مختلف این سرویس ها می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تهیه ظروف پذیرایی بسته به نیاز و خواسته شما و همین طور متناسب با دکوراسیون منزل و نوع سرویس پذیرایی و فرهنگ مهمان داری  و بخصوص با توجه به هزینه و سلیقه تان باید انتخاب بشود. انواع و اقسام متفاوتی از جنس ها و مدل های ظرف و ظروف پذیرایی وجود دارد که در این متن سعی در معرفی و بیان معایب و محاسن آنها داریم.

سرویس پذیرایی چینی

ظروف چینی پای ثابت آشپزخانه هر خانم ایرانی است. این ظروف زیبا، هم کارایی زیادی دارند و هم ظرافتی چشم نواز٫ چینی‌ها قیمت‌های متفاوتی هم دارند و از ارزان و دم دستی تا بسیار گرانقیمت و لوکس دسته بندی می‌شوند.
در واقع این تفاوت قیمت به خاطر تفاوت در نوع مواد اولیه، مقاومت، ظرافت، طراحی و البته کشور تولیدکننده و برند آن است.

سرویس پذیرایی کریستال

یکی از پر طرفدار ترین ظرف های پذیرایی  ، سرویس های کریستال هستند  که از نظر ظاهری مثل شیشه شفاف هستند. ظروف کریستالی معمولا قیمت های بالایی دارند.  اما در مورد ظروف کریستالی باید گفت جزو ظروفی هستند که هم برای  پذیرایی کاربرد دارد و هم برای دکوراسیون و زیبایی. این محصول بدلیل شفافیت و ظرافت جز کالاهای شیک و لوکس محسوب میشود. .

سرویس پذیرایی آرکوپال

اوپال یا آرکوپال ماده ای است بین شیشه و چینی است. ظروف اوپال به دلیل نازکتر بودن، نسبت به چینی وزن کمتری دارد و نسبت به شیشه زیباتر بوده و خاصیت نشکن دارد. اوپال درواقع پیرکس طرح دار است. مقاومت بالا، بهداشتی بودن، سبکی و طرح های زیبا و متنوع اوپال و ارزان قیمت بودن این ظروف دلیل محبوبیت آنها در ایران شده است. این سرویس ها هم قيمت مناسب و وزن سبکی دارند که در پذیرایی مسئله مهمی به حساب می اید.

سرویس پذیرایی بلور

سرویس های پذیرایی بلور یکی از پر طرفدار ترین جنس ها برای خرید سرویس ظروف پذیرایی است ، چرا که از جهت ظاهری شباهت بسیار زیادی با سرویس های کریستالی دارد و از نظر تنوع بسیار متنوع تر و مهم تر از همه نسبت به کریستال تا حدود زيادي ارزان تر هستند .

سرویس پذیرایی چوبی

ظروف چوبی که بیاد آورنده عنصری از طبیعت در دکور پذیرایی می باشند، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. این ظروف را می توانید با دکورهای مختلفی به کار ببرید.

هنگام خرید ظروف پذیرایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • طرح مناسب : ابعاد ظروفی که می‌خرید، فرم آن و طرح و نقش‌های رویش مهم‌ترین ویژگی ظروف هستند.
  • کیفیت : درست است که ظروف نازک تر، دلربا‌تر و چشم نوازتر هستند اما برای آنکه ظروفتان دوام بهتری داشته باشند و به سادگی لب پر نشوند بهتر است ظروف ضخیم تری را برای استفاده روزمره انتخاب کنید.
  • تعداد و اندازه ظروف : تعداد و اندازه‌های ظروف یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجه در انتخاب این نوع از ظروف می‌باشد. بهتر است سرویسی را در این زمینه انتخاب کنید تا هم از لحاظ هزینه برای شما به صرفه باشد و هم تعداد آن بستگی به نوع مصرف اندازه باشد.
  • قابلیت استفاده در مایکروفر و ظرفشویی : ظروف بهتر است قابل استفاده در مایکروفر و ماشین ظرفشویی باشند چون این روزها کمتر خانمی است که از این دو وسیله پرکاربرد استفاده نکند.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد