مراقبت و استفاده از لوازم استیل ضد زنگ

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:17
مراقبت و استفاده از لوازم استیل ضد زنگ

 در این مقاله به روش های مراقبت و نگهداری از لوازم استیل و هم چنین نحوه استفاده درست و شست و شوی لوازم استیل به خصوص کارد و چنگال به صورت ویژه می پردازیم.

در حالی که استیل ضد زنگ در برابر لکه و خوردگی بسیار مقاوم است ، در صورتی که  مواد شیمیایی غذاهای خورنده با استفاده از روش های مناسب خیساندن ، شستشو و آبکشی ، برطرف نشده باشند حتی بهترین آلیاژها آسیب خواهند دید. رسیدگی  و مراقبت دقیق باعث افزایش عمر و درخشش کارد و چنگال ظروف استیل شما خواهد شد. ضد زنگ دقیقاً به این معنی است که این جنس  با کیفیت ، کمتر از حد معمول لکه دار می شود ، اما هنوز هم می توانند لکه ، خم شد گی یا زنگ زدگی داشته باشد. با خواندن و پیروی از این نکات و قوانین از وقوع این امر به سادگی جلوگیری کنید. و از ماندگاری آنها لذت ببرید. همه وسایل آشپزخانه (چاقو ها) را باید در مواد غیر اسیدی بشویید و با حوله خشک کنید 

 

  • شستشو

 

ظروف استیل ضد زنگ باید بلافاصله پس از برداشتن آن از ظرفی که در آن خیسانده  شده اند آبکشی شوند. از ترکیب مواد شوینده برای خیس خوردن آن استفاده کنید. بسیار مهم است که از یک ظرف پلاستیکی یا استیل برای خیساندن استفاده کنید.  هرگز از ظروف آلومینیومی استفاده نکنید. آلومینیوم کلر موجود در اکثر شوینده ها را آزاد می کند و باعث تغییر رنگ استیل ضد زنگ می شود. در از بین بردن تمام بقایای لیمو ، سرکه ، کره ، بستنی ، پنیر ، شیر و نمک از ظروف ضد زنگ به طور مستقیم پس از استفاده ، دقت ویژه ای کنید.  این غذاها در صورت طولانی ماندن می توانند باعث خوردگی ظروف و از بین رفتن شان شوند..

کارد و چنگال نباید برای مدت طولانی خیسانده شود یا برای تمیز کردن غوطه ور شود.  اگر اصرار دارید کارد و چنگال را در صابون ، مواد سفید کننده یا کلر خیس کنید ، در حداقل زمان ممکن  این کار را انجام دهید سپس کاملا شستشو دهید و بلافاصله خشک کنید.

 

از محلول های حاوی مواد نقره زدا  قبل از خیساندن استفاده نکنید. این محصولات باعث ایجاد خوردگی شدید به  استیل ضد زنگ می شوند. مطمئن شوید که استیل ضد زنگ قبل از شستن بیش از حد  در محلول پیش خیساندن باقی نماند. بعد از خیساندن ، استیل ضد زنگ خود را در آب داغ و یک ماده تمیز کننده خوب بشویید.  مطمئن شوید که هیچ ماده ساینده و از بین برنده وجود ندارد ، ماده شست و شو و تمیز کننده خود را با احتیاط زیاد انتخاب کنید.  استیل ضد زنگ باید بلافاصله پس از شستشو خشک شود. شار ژ و پولیش کردن گاه به گاه ضد زنگ ایده خوبی است ، اما ضرورتی ندارد.  وسایل ضد زنگ را با با یک پودر ساینده ملایم و مخلوط با تکه های صابون خنثی بشویید.  سپس قطعات را در آب داغ آبکشی کنید و آنها را خوب خشک کنید.

تمیز کردن مکرر وسایل  بعد از هر بار استفاده با محلول غیر قلیایی  و خشک کردن با حوله باعث کارایی و زیبایی محصولات شما برای سالهای بعد خواهد شد.

 

 

  • آبکشی

 

وسایل ضد زنگ تمیز باید در آب حداقل 180 درجه  فار نهایت (70 درجه سانتیگراد) آبکشی شود. در صورت وجود آب بسیار سخت ، نرم کننده توصیه می شود.  ظروف دارای لبه تیز نباید در ماشین های ظرفشویی قرار داده شود. لبه های تیز در اثر مالش در برابر یکدیگر کند می شوند ، بنابراین باعث از بین رفتن رنگ و سوراخ شدن تیغه ها می شود.

 

 

  • چیدمان در سینک و ماشین ظرفشویی 

 

محفظه های تعبیه شده  قفسه مانند قابل حمل مناسب برای استفاده از سینک ظرفشویی یا ماشین ظرفشویی - امکان شستشو ، و جابجایی کارد و چنگال  استیل را با حداقل دخالت دست ممکن می سازد. در سیستمی که کارد و چنگال آن ها در همان محفظه شسته شده و باقی می ماند ، باید  کارد و چنگال ضد زنگ را در قسمت استوانه ای مانند به سمت پایین مرتب کنید تا از آلودگی دست بعد از تمیز کردن جلوگیری شود. در سیستمی که کارد و چنگال از طریق محفظه  تمیزکننده به محفظه ذخیره سازی منتقل می شود ، باید در قسمت استوانه ای مانند رو به بالا مرتب شود ، به گونه ای که درنهایت قسمت کاربردی آن به سمت پایین باشد. تمام محصولات موجود ،با توجه به انتظارات طراحی شده اند ، اما اگر به درستی از آنها مراقبت نشود ، می تواند عملکرد شان را کاهش دهد.  لطفاً جهت حفظ گارانتی دستورالعمل های فوق را دنبال کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد