جهیزیه عروس

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:09
جهیزیه عروس

خرید یک جهزیه کامل با وصفی که در جامعه ما روال یافته و مطابق با توقعات عروس و دامادها کار آسان و کم هزینه ای نیست. همچنین رفت و آمد مدام به بازار و خرید همه اقلام نیازمند صبربسیار می باشد.

خرید یک جهزیه کامل با وصفی که در جامعه ما روال یافته و مطابق با توقعات عروس و دامادها کار آسان و کم هزینه ای نیست. همچنین رفت و آمد مدام به بازار و خرید همه اقلام نیازمند صبربسیار می باشد. برای خرید جهزیه باید چند نفر از اعضای خانواده با هم هماهنگ شده و به فروشگاه ها و مراکز خرید مد نظر بروند. از این راه می توان زمان کمتری را برای این موضوع صرف کرد. ولی عروس و دامادهایی که برای خرید جهیزیه حساسیت بیشتری دارند شاید بخواهند با کمک یکدیگر و البته صرف زمان بیشتر خریدهایشان را انجام دهند. این امر با تاریخ عروسی و زمان باقیمانده برای عروس و داماد ارتباط مستقیمی دارد.

در گذشته مادران از همان دوران کودکی دختر بچه ها، شروع به خرید و کنار گذاشتن برخی اقلام جهزیه دختران می کردند. از آنجایی که سرعت تکنولوژی به اندازه امروز نبود، امکان از مد افتادن وسایل و قدیمی شدن آن ها کمتر بوده است. در حال حاضر بسیاری از عروس و دامادها خریدهای خود را عقب انداخته تا بتوانند آخرین مد وسایل را بخرند.

خرید جهیزیه مناسب برای عروس

در لیست جهیزیه اقلامی همچون یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی ، ماشین لباسشویی، مایکروفر، فرش ، لوازم برقی، سماور، ظرف و ظروف و غیره می باشد. این کالاها متناسب با ایرانی و خارجی بودن آن ها دارای هزینه متفاوتی هستند. شما باید متراژ خانه مورد نظر خود را محاسبه نموده و با مجموع لوازم تخمین بزنید که چه حجمی از وسایل برای خانه شما مناسب تر است. برای مثال خرید میز ناهارخوری بزرگ برای خانه های کوچک یا یخچال ساید بای ساید و سوپر بیگ برای آشپزخانه با متراژ کم مناسب به نظر نمی رسد. بنابراین برای خرید وسایل فضای چیدمان و راحتی را مد نظر قرار دهید. برای کاهش هزینه جهیزیه می توانید از خرید برخی اقلام اضافی بکاهید. این اقلام عبارتند از مایکروفر، سرخکن، چایساز، ساندویچ میکر و غیره می باشند. ولی برخی از اقلام مانند چرخ گوشت یا اتو ضروری بوده که باید با توجه به جیبتان و نیازتان خریداری شود. در هر صورت برای هر نوع خرید ارزان قیمت و گران قیمت باید به پیشینه برند مورد نظر و توضیحات فروشنده توجه شود.

تهیه جهزیه وظیفه ای نبوده که شرع آن را به تنهایی به عهده پدر عروس یا داماد بیاندازد. جهیزیه به دلیل اینکه لوازم زندگی زوجین بوده تهیه آن به عهده سرپرست خانواده می باشد. خانواده عروس و داماد می توانند با همکاری و مشارکت همدیگر جهیزیه ساده ولی با آرامش خاطر فراهم نمایند تا عروس و داماد بتوانند زودتر زندگی آرام و سالم خود را شروع کنند و مقدمات اولیه را برای شروع زندگی در اختیار داشته باشند.

راهنمای خرید جهیزیه مناسب

از مهمترین کارهایی که دختر خانم ها برای رفتن به خانه بخت انجام می دهند، خرید جهیزیه است. آیا با هر هزینه محدودی می توان یک جهیزیه کامل، زیبا و کیفیت عالی داشت؟

برای خرید جهیزیه مناسب باید بدانید چه اقلامی ضروری و چه اقلامی غیر ضروری است یا اینکه کدام کالا باید کیفیت عالی داشته باشد و کدام کالا را می توانید با یک کیفیت متوسط و قیمتی مناسب تر هم تهیه کنید. مناسب ترین روش برای خرید جهیزیه تهیه یک لیست از اقلام مورد نیاز با توجه به کاربرد و نیاز شما به آن ها می باشد. برای این کار وسایل مورد نیاز برای آشپزخانه را در یک دسته، وسایل اتاق خواب را در یک دسته و غیره جای دهید. با استفاده از این روش در هنگام خرید جهیزیه دچار بی نظمی، سردرگمی و فراموشی نمی شوید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد