نکاتی که باید در خرید جهیزیه در نظر گرفته شود

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:08
نکاتی که باید در خرید جهیزیه در نظر گرفته شود

اگر می خواهید خرید جهیزیه را به صورت یکجا و نقد انجام دهید، باید از لوازم بزرگتر شروع کنید و سپس به دنبال خرید لوازم کوچک و خرده ریزها باشید.

خرید جهیزیه برای عروس یکی از سنت های قدیمی ازدواج بوده که در ایران و برخی کشورها از گذشته تا به امروز رواج دارد. آیا حتما باید جهیزیه به صورت کامل و یکجا تهیه شود؟ در گذشته هدف از دادن جهیزیه کمک به عروس و داماد برای تامین مخارج خانواده بوده و جهیزیه های قدیم چندان شبیه جهیزیه های امروزی نبوده است. جهیزیه ها در آن دوران خیلی ساده تر بوده و این قدر جنبه تشریفات و تجمل نداشت. امروزه چه کسی لوازم خانه را تهیه کند به صورت یک مسئله توافقی بوده و در برخی موارد دیده شده داماد خودش همه لوازم مورد نیاز در جهیزیه را تهیه کرده است. شما می توانید در زمان نامزدی با حوصله و دقت وسایل مورد نیاز برای زندگی مشترک را خریداری کنید. بسیاری از خانواده ها زمانی که دخترانشان به سن ازدواج می رسد، شروع به خرید خرده ریزهای جهیزیه کرده و اگر چنین خریدهایی عقلانی انجام شود می تواند تا حدودی در هنگام ازدواج و خرید جهیزیه کار راه اندازباشد.

حتما لوازم جهیزیه باید از یک برند باشد؟

هیچ محدودیتی برای خرید جهیزیه وجود نداشته و در این که مارک های خارجی با کیفیت تر و بادوامترند تردیدی وجود ندارد، اما نباید کالاهای ایرانی را بی کیفیت و نامرغوب دانست. از بین برندهای ایرانی هم می توانید کالاهای خوب پیدا کنید که با خیال راحت آن ها را خریده و نگران خرابی و خدمات پس از فروش آن ها نباشید. خرید همه لوازم جهیزیه از یک برند خاص مانند این است که بخواهید آن برند را تبلغ کنید، این که یخچال و فریز یک برند کیفیت بالایی دارد دلیل بر آن نمی شود که لبا سشویی یا ظرفشویی همان برند لوازم خانگی این کیفیت را دارا باشد. حتی در بین برندهای شناخته شده و امتحان پس داده لوازم خانگی، محصولاتی یافت می شوند که دارای کیفیت مناسبی نیستند. برای خرید هر یک از لوازم  جهیزیه به سراغ برندهای متفاوت بروید، همچنین برای خرید لوازم خرد جهیزیه برندهای داخلی را انتخاب نمایید زیرا این محصولات ارزانتر بوده ولی امکاناتشان تقریبا با مدل های مشابه خارجی برابر می باشد.

برای خرید جهیزیه از چه وسایلی شروع کنیم؟

اگر می خواهید خرید جهیزیه را به صورت یکجا و نقد انجام دهید، باید از وسایل بزرگتر شروع کنید. لوازمی از قبیل یخچال فریزر، لباسشویی، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و غیره بودجه بیشتری نیاز داشته و عموما هزینه های بیشتری صرف خرید آن ها می شود. اغلب مردم برای خرید این اقلام دقت و حساسیت زیادی به خرج می دهند زیرا علاقه مندند که سال های طولانی از این لوازم استفاده کنند. در قدم بعدی خرده ریزهای آشپزخانه مانند وسایل برقی آشپزخانه، ظروف چینی، تفلون، ساندویچ ساز، قهوه ساز، قابلمه و غیره خریداری می شود.

خرید مبلمان، میزناهارخوری، سرویس چوب و فرش معمولا در مرحله آخر خرید جهیزیه به حساب می آید. زیرا این لوازم جای بیشتری را اشغال کرده و باید پس از مشخص شدن منزل عروس و داماد اقدام به خرید آن ها کرد تا به طور مستقیم در منزل نوعروس مستقر شوند. در این شرایط هم در هزینه ایاب و ذهاب صرفه جویی شده و هم احتمال صدمه و آسیب به این وسایل کاهش می یابد. برخی خانواده ها برای آن که جهیزیه پر زرق و برقتری داشته باشند تا تابلوها و لوازم دکوری و تزئینی عروس و داماد را فراهم می کنند. خرید لوازم مارک دار و غیر ضروری موجب بالارفتن هزینه های جهیزیه می شود، باید این نکته را در نظر بگیرید که یک جهیزیه گران قیمت یا یک مهریه سنگین نمی تواند خوشبختی زوجین را تضمین کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد