آشنایی با نحوه خرید جهیزیه

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:07
آشنایی با نحوه خرید جهیزیه

با این که برای خرید جهیزیه مارک های خارجی با کیفیت و بادوام هستند ولی در میان کالاهای ایرانی هم می توانید محصولات با کیفیت پیدا کنید.

تهیه جهیزیه برای عروس از قدیمی ترین سنت های ازدواج است که در ایران و برخی کشورهای دیگر مرسوم می باشد. در گذشته هدف از جهیزیه دادن کمک به داماد در تامین مخارج خانواده بوده است و هیچ شباهتی با جهیزیه های امروزی نداشت. شما در دوران نامزدی تا روز عروسی فرصت تهیه جهیزیه را دارید. بسیاری از مادران از زمانی که دخترانشان به سن ازدواج نرسیده اند، کم کم شروع به خرید خرده ریزهای جهیزیه می کنند. این خریدها اگر درست و عقلانی انجام شوند، می تواند تا حدودی هنگام ازدواج کار راه انداز باشد. هیچ محدودیتی برای خرید جهیزیه وجود ندارد و با این که مارک های خارجی با کیفیت و بادوام هستند ولی در میان کالاهای ایرانی هم می توانید محصولات با کیفیت پیدا کنید.

وسایل ضروری در جهیزیه

اگر بودجه قابل توجهی دارید و می خواهید خرید جهیزیه را به صورت نقد انجام دهید، باید ابتدا از وسایل بزرگ شروع کنید. وسایل بزرگ مانند یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و غیره بوده که بودجه ی بیشتری برای خرید آن ها لازم است. بیشتر مردم برای خرید این کالاها دقت و حساسیت بیشتری به خرج می دهند زیرا می خواهند سال های زیادی از این وسایل استفاده کنند.

در گام بعدی خرده ریزهای آشپزخانه مانند وسایل برقی، ظروف سرو پذیرایی، ظروف دم دستی، تفلون و غیره خریداری می شود. خرید مبلمان، میزو صندلی و فرش معمولا جزء مرحله آخر خرید جهیزیه به حساب می آید، زیرا این وسایل جای بیشتری را در محیط خانه اشغال می کند. بهتر است این کالاها پس از مشخص شدن منزل نوعروس خریداری شود تا به صورت مستقیم در منزل عروس مستقر گردد. در این صورت هم در هزینه ایاب و ذهاب صرفه جویی شده و هم احتمال صدمه و آسیب به وسایل کم می شود. برخی وسایل ضروری آشپزخانه عبارتند از یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروویو، توستر، آبمیوه گیری، مخلوط کن، همزن برقی، چرخ گوشت، پلوپز، کتری برقی، قهوه ساز، چای ساز، سرخ کن، سبزی خردکن، غذا ساز و غیره می باشد.

وسایل غیر ضروری در جهیزیه

تا حد امکان از خرید لوازم کم کاربرد، تزئینی و لوکس برای جهیزیه خودداری کنید. وسایل غیر ضروری در جهیزیه عبارتند از وسایل برقی کم کاربرد که سال ها در کابینت آشپزخانه خاک می خورند، وسایل تزئینی که تنها موجب دردسر گردگیری شما شده و وسایل لوکس و گرانبها می باشند. به طور کلی وسایلی را که مادرانتان در طول زندگی نیازشان را حس نکرده اند، خریداری نکنید. برای مشخص کردن لوازم غیر ضروری باید ابتدا لیست لوازم ضروری را تهیه کنید.

سعی کنید برای تعیین لوازم ضروری و غیر ضروری از افرادی مشورت بگیرید که چندین سال از ازدواجشان می گذرد. برای آنکه بدانید چه وسیله ای را از کجا بخرید، از تازه عروس و دامادها کمک بگیرید زیرا آن ها پیش از شما قیمت و کیفیت بسیاری از بازارها و مغازه ها را بررسی کرده اند. برخی از وسایل غیر ضروری در خرید جهیزیه عبارتند ازاجاق گاز فردار، بوفه و ویترین، چندین سرویس پخت و پز و غذاخوری، میز غذا خوری بیش از 6 نفر، وسایلی مانند ساندویچ ساز، سرخ کن و قهوه ساز، یخچال و فریزر جدا، پرده والان دار، فرش دستباف، وسایل دکوری و غیره می باشد. سعی کنید تا از وسایل غیر ضروری بکاهید و بودجه خود را صرف وسایل ضروری با کیفیت بهتر نمایید. با توجه به وضعیت اقتصادی این سال ها، بهتر است برخی کالاها را از برند و کیفیت خوب تهیه کنید تا بتواند سال ها برایتان عمر کرده و هزینه تعمیر و تعویض نداشته باشند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد