قوانین مهم در خرید جهیزیه

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:06
قوانین مهم در خرید جهیزیه

 برای خرید جهیزیه ابتدا اقلام بزرگ را خریداری کنید و سپس لوازم کوچکتر را از نظر رنگ و اندازه با آن ها هماهنگ کنید.

ازدواج یک جشن شروع زندگی دو نفره بوده و تهیه جهیزیه تنها بخشی از آن می باشد. یک بخش هیجان انگیز که موجب ذوق خانواده ها می شود. هر شهر و روستایی قوانین متفاوتی برای تهیه جهیزیه عروس دارند. مثلا در برخی شهرها رسم است که خانواده عروس همه اقلام جهیزیه را تهیه می کند. در صورتی که در فرهنگ برخی شهرها تهیه فرش، سیستم صوتی و تصویری به عهده داماد است. با این که هدف اصلی تمام این رسم و رسوم ها خوشبختی عروس و داماد است ولی برای این که بدانید باید چه چیزهایی را بخرید و چگونه برنامه ریزی کنید، به صورت خیلی شفاف از خانواده عروس و داماد در مورد آداب و رسوم شان در تهیه جهیزیه پرس و جو کنید. برخی زوج ها به رسوم کاری ندارند و علاقه دارند زندگی شان را خودشان باهم بسازند.

خرید اقلام بزرگ جهیزیه

پس از مطلع شدن از رسوم خانواده عروس و داماد، وقت تهیه یک چک لیست است. برای این کار باید اقلام بزرگتر را یادداشت کنید. اقلام بزرگ مانند یخچال، فریزر، سرویس خواب، ماشین لباسشویی و غیره. سپس سراغ اقلام کوچکتر مانند انواع میزهای جلو مبلی و عسلی، لوازم داخل کابینت و کشوها و غیره بروید. برای خرید آن ها سعی کنید مدل های مدرن اما ساده خریداری کنید تا از مد نیافتد. یکی از دلایل مهم شناسایی اقلام بزرگ این بوده که وقتی ابتدا وسایل بزرگ را خریداری می کنید، می توانید خرید وسایل و لوازم کوچکتر را از نظر رنگ و اندازه با آن ها هماهنگ کنید. در غیر این صورت ممکن است لوازم ها و وسایل ناهماهنگ شوند.

تم رنگی در جهیزیه

تم رنگ هایی را که می خواهید در لوازم خانه تان به کار رود مشخص کنید و سپس دست به خرید بزنید. زمانی که بدانید بیشتر چه رنگی دوست دارید، موجب می شود برای خرید سراغ وسایلی با همان هارمونی بروید. انتخاب تم رنگی علاوه بر سلیقه و علاقه شما، به عواملی مانند محل زندگی، وضعیت آب و هوایی و حتی آلودگی محیط هم بستگی دارد. مثلا اگر منزلتان در یکی از منطقه های شلوغ تهران واقع شده خرید مبلمان سفید انتخاب خوبی برایتان نیست زیرا به دلیل آلودگی هوا خیلی زود کثیف می شوند. اگر از ترکیب رنگ ها اطلاع خاصی ندارید می توانید چرخه رنگ ها را مطالعه کنید و پس از آن دست به انتخاب بزنید.

چگونگی خرید جهیزیه

اگر هنوز نمی دانید قرار است در خانه ای چند متری زندگی کنید و یا از طراحی و فرم آن بی خبر هستید، تا حد امکان کم خرید کنید و بیشتر خریدها را به زمان مشخص شدن وضعیت خانه موکول نمایید. اگر می دانید شکل و فرم خانه چگونه است، دو حالت دارد: یا خانه خریده اید و می خواهید چند سالی در آن زندگی کنید یا مستجرید. در حالت اول با خیال راحت لوازم هماهنگ با شکل خانه را خریداری می کنید. ولی در حالت دوم خیلی در قید و بند شکل و فرم خانه نباشید و لوازمی را بخرید که اگر بخواهید اسباب کشی کنید به خانه های دیگر هم بیاید. تهیه جهیزیه برای فضاهای کوچک نیازمند رعایت اصول مربوط به این فضاها را دارد. مثلا برای انتخاب مبلمان خانه های کوچک نباید به سراغ گزینه هایی با رنگ های تیره بروید. زیرا فضای خانه را کوچک تر نشان می دهد یا نباید از لوازم بزرگ استفاده کرد. برای خانه های کوچک باید از وسایل کم جا مثل جدیدترین مدل میز ناهارخوری تاشو یا از وسایل کوچک و چند کاره کم جا استفاده کرد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد