وسایل غیر ضروری در جهیزیه

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 16:02
وسایل غیر ضروری در جهیزیه

برای تهیه جهیزیه بیشتر سلیقه و علاقه خود را در نظر بگیرید تا مد، به همین ترتیب می توانید با توجه به سلیقه خود خرید وسایل غیر ضروری را کنار بگذارید.

هنگامی که یک زوج جوان تصمیم به زندگی مشترک می گیرند باید برای خانه جدید خود وسایل اولیه و ضروری خریداری کنند. امروزه تهیه جهیزیه یکی از دغدغه های مهم پیش از ازدواج می باشد. شاید باید برای این مسئله به دنبال راه حلی ساده و آسان باشید تا بتوانید به بهترین حالت از پس آن برآیید. برای این کار لازم است در مرحله اول لیستی از وسایل ضروری تهیه کرده و از وسایل غیر ضروری فاکتور بگیرید. برای آن که بفهمید چه وسایلی ضروری و چه وسایلی غیر ضروری اند می توانید تصور کنید که قرار است خانه ای با ابتدایی ترین و اصلی ترین وسایل داشته باشید.

از دیگر عواملی که می تواند در نخریدن وسایل غیر ضروری جهیزیه به شما کمک نماید متراژخانه می باشد. با توجه به این که خانه های امروزی بسیار کوچکند شما باید براساس ابعاد و متراژخانه جهیزیه خریداری کنید. مثلا برای آشپزخانه ای با دکوراسیون کوچک طبیعتا خرید یک میز صبحانه خوری غیرضروری بوده زیرا فضایی برای قراردادنش وجود ندارد. راه دیگر برای شناخت وسایل غیرضروری این است که اگر در خانه ای اجاره ای زندگی می کنید و ممکن است مثلا برای سه سال بعد درآنجا ساکن نباشید از خرید لوازم غیر ضروری خودداری نمایید. اگر در خانه ای دوخوابه زندگی می کنید و وسایل نسبتا زیادی برای اتاق دوم خریداری کرده اید ولی ممکن است برای سال بعد به خانه ای یک خوابه بروید وسایل اضافی را چه می کنید؟

خرید چه وسایلی برای جهیزیه ضرورتی ندارد؟

در آشپزخانه قطعا لوازمی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و اجاق گاز لازم و ضروری هستند و نمی توانید آن ها را از لیست لوازم ضروری جهیزیه حذف کنید. اما شاید بتوانید از تعداد ست قابلمه ها کم و آن ها را محدود کنید. در اتاق خواب به تخت خواب، کمد لباس، میز آرایشی و کشوهای پاتختی نیاز خواهید داشت. ولی اگر اتاق خواب شما دارای کمد دیواری باشد خرید کمد ضروری به نظر نمی رسد. پس به همین راحتی می توانید لوازم غیر ضروری را از جهیزیه حذف نمایید. برای دکوراسیون اتاق نشیمن باید سلیقه شما را معیار قرار داد. اگر به دکوراسیون خلوت علاقه داشته باشید در این شرایط می توانید با ساده ترین و کمترین وسایل جهیزیه خود را تهیه کنید. اما اگر دکوراسیون شلوغ را می پسندید نباید در دام خرید لوازم غیر ضروری جهیزیه بیفتید. شاید خرید یک بوفه بزرگ و جاگیر آنقدرها هم ضروری نباشد. سعی کنید هنگام خرید جهیزیه سبک زندگی خود را در نظر بگیرید، برای مثال اگر یک خانم شاغل هستید خرید زودپز و وسایلی از این قبیل می تواند کمک بسیار خوبی برایتان باشد ولی برای یک خانم خانه دار چنین لوازمی دراین شرایط ضروری نمی باشد.

لیست وسایل غیر ضروری جهیزیه

برخی وسایل غیر ضروری برای جهیزیه عبارتند از: بوفه و ویترین، چندین سرویس غذاخوری و پخت و پز، اجاق گاز فردار، میزغذاخوری برای بیشتر از 6 نفر، رختخواب اضافه برای بیشتر از 2 نفر، بیش از 2 فرش، پرده والان دار، وسایل دکوری و تزئینی غیر ضروری، یخچال و فریزر جدا از هم. برای خرید جهیزیه سعی کنید خیلی پیرو مد نباشید. برای تهیه جهیزیه بیشتر سلیقه و علاقه خود را در نظر بگیرید تا مد. به همین ترتیب می توانید با توجه به سلیقه خود، خرید وسایل غیر ضروری را کنار بگذارید. یادتان باشد که نمی خواد حتما شما همه چیز تمام باشید، شما باید هنگام خرید جهیزیه به سبک زندگی و بودجه تان دقت کنید و حرف مردم، رسم و رسومات افراطی را به طور کلی کنار بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد