چند نکته برای خرید اتو

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 15:56
چند نکته برای خرید اتو

نوع رایج و پرطرفدار اتو در بازار اتو بخار است که این روزها می توان گفت در هر خانه ای یافت می شود. کف این اتوها اکثرا از جنس تفلون یا سرامیک است.

اتوکشی نه تنها  فقط برای قشنگ تر و مرتب تر نشان دادن به لباس و پارچه‌ها انجام می‌شود بلکه به‌خاطر دمای بالای فلزی که کف اتو دارد، باکتری های روی لباس تان نیز کشته می‌شود که این به بهداشت لباس های شما کمک می‌کند. اتو دستگاهی است که از آن برای صاف کردن چین و چروک لباس، پارچه، پرده و سایر لباس ها استفاده می‌ کنند.

در زمان  قدیم از اتوی زغالی استفاده می‌‌شده است. ولی بخاطر ایجاد گاز سمی ای که تولید می کرده است و رشد و پیشرفت صنعت برق، اتوی زغالی منسوخ شد و جای خود را  به اتوی برقی داد.

انواع اتو

  • اتوی خشک یا معمولی

اتوی خشک برای انواع پارچه‌های غیر پشمی مناسب‌ است. این نوع اتو در مدل‌ها و طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد. از مزایای اتوی خشک ظاهر ساده‌تر، قیمت ارزان تر، تعمیر و بکارگیری راحت‌تر آن است.

  • اتو بخار

نوع رایج و پرطرفدار اتو در بازار اتو بخار است که این روزها می توان گفت در هر خانه ای یافت می شود. کف این اتوها اکثرا از جنس تفلون یا سرامیک است. و در مدل های ارزان تر از جنس استیل هستند که در کف اتو، سوراخ هایی ریز و درشت برای خروج بخار تعبیه شده است. استفاده از بخار باعث می شود که چین و چروک های لباس سریع تر و راحت تر برداشته شده و لباس های شما طراوت و مرتبی خاصی پیدا کنند. اتوهای بخار در مقام مقایسه با دیگر اتوهای موجود در بازار، سبک تر و کوچک تر است و برای اتوکشی انواع پارچه و پوشاک راحت تر می باشند.

  • اتو پرسی

اتوهای پرس حس متفاوتی از یک اتوکشی حرفه ای و خلاق را برای شما فراهم می کند. این مدل اتوها دارای دو صفحه مجزا از هم می باشند که پارچه و لباس بین آن ها قرار می گیرد. این نوع اتوها به دلیل داشتن صفحات خیلی بزرگ تر از اتوهای معمولی، پروسه اتوکشی را سریع تر می کند و در وقت شما صرفه جویی زیادی را خواهند کرد. البته  این نکته را درنظر داشته باشید که اتو کردن با اتوهای پرسی به آسانی اتوهای بخار نیست و این مدل اتوها بیشتر برای اتو کشی ملافه، انواع پرده ها و شلوارهای پارچه ای مردانه و اکثرا در خشک شویی ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای این مدل اتوها حتما باید مکان ثابتی را در منزل درنظر داشته باشید.

  • قدرت دستگاه

توان یا قدرت دستگاه ، توانایی المنت اتو را نشان می دهد و هر چقدر توان دستگاه بیشترباشد به این معنی است که در مدت زمان کمتری اتو داغ می شود. قدرت اتو پرس یکی از نکاتی است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد . توان یا قدرت اتو را بر حسب وات بیان می کنند.

  • توان بخاردهی

میزان بخاری که در هر دقیقه از اتو خارج می شود، نشان دهنده قدرت بخاردهی دستگاه است که بر حسب گرم بر دقیقه بیان می شود هر دستگاه اتو ، دارای میزان بخاردهی مشخصی است ،، هر چه این معیار بیشتر باشد نشان دهنده ی سریع تر و راحت تر اتو کردن لباس های شما است.

نکته مهم

  • دقت کنید اتو حتما باید مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی باشد تا به طور اتوماتیک و خود کار پس از هفت دقیقه ثابت ماندن عمومی و سی دقیقه ثابت ماندن افقی خاموش شود.
  • برای جلوگیری از تشکیل رسوب و جرم در اتو بخارحتما از آب بدون املاح مثل آب خالص یا مقطر استفاده کنید.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد