نکات طلایی در خرید چرخ گوشت

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 15:54
نکات طلایی در خرید چرخ گوشت

چرخ گوشت یکی از کالاهای اصلی و مهم لوازم آشپزخانه و حتی جهیزیه است. درخرید گوشت چرخ کرده حاضری از قصابی ها اطمینان زیادی وجود ندارد ممکن است ناخالصی یا جنس نا مرغوب را به آن اضافه کنند. یک سری از خصلت ها یی را که باید برای خرید چرخ گوشت بدانید را در اینجا توضیح می دهیم.

چرخ گوشت یکی از کالاهای اصلی و مهم لوازم آشپزخانه و حتی جهیزیه است. درخرید گوشت چرخ کرده حاضری از قصابی ها اطمینان زیادی وجود ندارد ممکن است ناخالصی یا جنس نا مرغوب را به آن اضافه کنند. از سوی دیگر با چرخ کردن گوشت در منزل شما می توانید مقدار چربی دلخواه خودتان را کنترل شده کنید . از فواید دیگری که دارد این است که هر زمان که اراده کنید می توانید گوشت را درمنزل خود چرخ کنید ، این مورد مزیت بسیار زیادی به حساب می آید .  چرخ گوشت‎ها دو نوع هستند  که به صورت برقی و دستی در بازار وجود دارند که با توجه به نیاز خانوادتان می‌توانید یکی از این دو تا را انتخاب کنید. چرخ گوشت‌های برقی مدل‌های فراوانی دارند که انتخاب را برای استفاده کنندگان خیلی مشکل کرده است.یک سری  از خصلت ها یی را که باید برای خرید چرخ گوشت بدانید را در اینجا توضیح می دهیم.

  • میزان صدا

 چرخ گوشت مناسب حتما باید صدای کمتری تولید کند. تولید نکردن آلودگی صوتی و محیطی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوازم های آشپزخانه خانگی است.

  • کیفیت موتور

چرخ گوشت مناسب و عالی باید موتوری با کارآیی بالا داشته باشد . چون مدت زمان چرخ کردن گوشت کمتر خواهد شد و کار سریع تر پیش خواهد رفت .مورد بعدی چرخ کردن در مدت کوتاه این است که دستگاه استهلاک کمتری پیدا می کند چون که مدت زمان کمتری روشن بوده است .  در ابتدای خریدتان پول بیشتری به خاطر یک موتور قوی بپردازید  این قطعا با ارزش خواهد بود چون شما طول عمر وسیله خود را با این کار بیشتر کرده اید . همین طور با افزایش بازدهی و کارامدی در اثر افزایش کارآیی موتور شما خروجی با کیفیت تری از دستگاه خواهید داشت .

  • جنس تیغه

تیز بودن تیغه‌های چرخ‌گوشت از اهمیت زیادی دارد. اگر تیغه از آلیاژ و فلزات نامناسب باشد و به اندازه کافی تیز نباشد باعث له شدن گوشت‌ موقع چرخ کردن می‌شود و حتی ممکن است تیغه آسیب ببیند وبشکند. موقع خرید چرخ گوشت حتما دقت کنید تیغه ها و صفحه های برش داخل دستگاه ضدزنگ باشند ضد زنگ بودن این قطعات مانع از زنگ زدن و پوسیدگی بعد از شست وشوهای مداوم می شود.

  • ابزارهای اضافی

به فکر خرید چرخ گوشت هایی باشید که تیغه‌های مختلفی دارند اگر نمی‌خواهید یک غذاساز خانگی بخرید. تیغه‌های سوسیس ساز، فلافل ساز و دارای رنده‌های ریز و درشت و چیپس ساز از دیگر فاکتورهایی است که چرخ گوشت مناسب می‌تواند داشته باشد. در بعضی از مدل های چرخ گوشت ویژگی های اضافی ای وجود دارد که به شما اجازه ساخت سوسیس و کالباس خانگی را می دهد . اگر به این امکانات  و کارایی ها در آشپزخانه خود نیاز دارید ، موقع خرید به آن توجه داشته باشید . این ویژگی ها بسیار عالی خواهد بود .

  • بهترین مارک

در بازار مدل های بسیار زیادی وجود دارد حتما دقت کنید . انتخاب در بین آن ها باعث سر در گمی بیشتر می شود . قطعا انتخاب بهترین برند چرخ گوشت به میزان هزینه مالی شما بستگی دارد. چرخ گوشت بوش ،   براون، چرخ گوشت پارس خزر ، چرخ گوشت پاناسونیک ، تفال ، ناسیونال ، سایا ، فلر ، چرخ گوشت مولینکس ، کنوود ، می توانند جز برندهای خوب به شما معرفی شوند.

  • چند نکته
  • جهت افزایش طول عمر چرخ گوشت هنگام چرخ کردن گوشت، قطعات آن را تا آنجا که مقدور است ریز کرده و به‌صورت یکنواخت و با حداقل فشار وارده به چرخ‌گوشت کار کنید. برش های بزرگ علاوه بر اینکه با فشار وارد محفظه چرخ گوشت می شوند، باعث می شوند فشار زیادی به موتور دستگاه شما وارد بیاید.
  • چرخ گوشت همان طور که از نامش معلوم است فقط برای گوشت کاربرد دارد. بعضی از افراد برای راحتی بیشتر، موقع چرخ‌کردن گوشت، پیاز را با چرخ‌گوشت خرد می‌کنند این کار به هیچ وجه درست نیست، چون آب پیاز به داخل موتور نفوذ می کند و به دلیل چسبندگی اش باعث خرابی موتور می‌شود.
  • بعد از هر بار که از چرخ گوشت استفاده می کنید محفظه و تیغه های داخلی آن را حتما تمیز کنید و اجازه ندهید کوچک ترین ذره ای از گوشت یا چربی درون محفظه آن دستگاه باقی بماند.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد