نکات طلایی خرید سماور

شوش لند یکشنبه 12 مرداد 1399 - 15:52
نکات طلایی خرید سماور

از دیرباز چای نوشیدنی داغ و محبوب ایرانی ها بوده و هست. بیشتر افراد خانواده های ایرانی اولین نوشیدنی که بعد غذا به آن فکر میکنند چای است. به همین دلیل وجود یک سماور مناسب لازم به نظر می رسد.

از دیرباز چای نوشیدنی داغ و محبوب  ایرانی ها بوده و هست. بیشتر افراد خانواده های ایرانی اولین نوشیدنی که بعد غذا به آن فکر میکنند چای است. به همین دلیل وجود یک سماور مناسب لازم به نظر می رسد. به دلیل پر مصرف بودن سماور ها حتما باید سماوری خرید شود که هم بتوانید از آن به مدت زیاد استفاده کنید و هم ظاهر مناسب و شیکی نیز داشته باشند. سماور ها نیز در مدل های مختلف ساخته شده اند پس در هنگام خرید می توانید با توجه به سلیقه و طراحی دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه ی خود سماور را انتخاب و خرید کنید. با خواندن این متن می توانید اصول خرید یک سماور خوب را  یاد بگیرید.

  • انواع سماور

دو دسته ی سمارهای برقی و گازی این روز‌ها کاربرد بیشتری دارند. این روز‌ها سماورهای برقی هم با توجه به گرانی و بالا بودن قیمت و همچنین کمبود برق کمتر از نمونه‌های گازی مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه می‌توان گفت در میان سماور‌ها نمونه‌های گازی پرطرفدارتر هستندو خواهان بیشتری دارند .

  • سماور گازی

امروزه هزینه انرژی برق نسبت به گاز بیشتر است، بهتر است روی سماور های گازی بیشتر فکر کنید، البته برای بعضی مناطق شرکت ها و اداره ها  که گاز ندارند می توان از سماور های برقی استفاده کرد.

موقع خرید سماور گازی حتما توجه کنید که این سماورها به دو دسته  ترموکوپلی و غیر ترموکوپلی تقسیم می شوند. کار ترموکوپل این است که موقع  قطعی موقت جریان گاز یا خاموش شدن سماور بر اثر باد، جریان گاز را کامل قطع می کند و مانع از پخش گاز در فضا می شود. برخی از انواع این سماورها، ترموکوپل ندارند و این موضوع می تواند یک امتیاز منفی برای آنها محسوب شود. پس برای اینکه امنیت خانواده و خودتان را فراهم کنید حتما و تاکیدا سماور گازی ترموکوپلی بخرید.

  • سماور برقی

سماور های برقی در مقایسه  با سماور های گازی حساس تر هستند پس حتما این نکته را در هنگام خرید در نظر بگیرید. برقی که سماور های برقی  استفاده میکنند را در نظر بگیرید تا با توجه به قدرت برق منزل ومحل کار  شما باشد همچنین برند و مارک  وسایل برقی نیز  بر کیفیت آن تاثیر دارد حتما از برند و مارک  معتبر این سماور ها را بخرید اگر قصد خرید و استفاده سماور برقی دارید حتما به گارانتی آن دقت کنید تا گارانتی معتبر و مناسب داشته باشد.این نوع سماورها برای مکان هایی که دارای انرژی گازی نیستند بسیار کاربرد دارند. سماور های برقی از مخزن، عایق مخصوص سرامیکی، لوله های عایق نسوز تشکیل شده است. یکی از مزایای سماور های برقی این است که  اکثر آن ها را می توان در ماشین ظرفشویی مورد شستشو قرار داد و شست و شوی آن ها راحت است. با توجه به نوع و مارک سماور های برقی امکانات و کاربردهای  آن ها  بسیار متفاوت است. در بعضی از سماور های برقی این امکان وجود دارد که به هنگام تمام شدن آب سماور به هر دلیلی، به صورت خودکار خاموش می شود. قیمت سماور به المنت های به کار رفته در آن بستگی دارد و هرچه قدر المنت های به کار رفته شده در سماور زیاد باشد قطعا قیمت سماور نیز بالاتر می رود و دلیل آن نیز این است که سماور های برقی با المنت ها کار می کنند.

  • جنس سماور

سماور هایی که جنس آن ها استیل است بیشترین کاربرد را در بین مصرف کنند گان سماور دارند و جنس های دیگر جنبه تزیینی و د کوری  دارند تا مصرف خانگی. سماور ها در جنس های مختلف برنج، نیکل ، نقره و استیل در بازار یافت می شوند.

  • نکات مهم در خرید سماور
  • داشتن گارانتی
  • داشتن برچسب انرژی
  • کف سماور با ضخامت زیاد و دارای مقاومت بسیار
  • داشتن دستگیره های چوبی
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید
  • - نظرات شما  منتشر خواهد شد